Szerző: Koi Tamás

2010. június 9. 17:00

A vb-vel gólt lőhet a MinDig TV is

A futball világbajnokság közeledtével új lendületet vehet az Antenna Hungária földfelszíni sugárzású digitális televíziós platformja, a MinDig TV.

A hazai DVB-T pályázatot 2008-ban elnyert műsorszóró a népszerű sporteseményre időzítve új kampánnyal és a fogyasztók hatékonyabb tájékoztatásával igyekszik fellendíteni a MinDig TV ismertségét és részesedését: Tény, hogy a digitális műsorszóró rendszerek mezőnyében a világbajnokság mérkőzéseit kizárólag az Antenna Hungária tévés platformjának segítségével lehet ingyen követni - ráadásul akár HD-ben.

A műsorszóró mai sajtóközleményében ezzel együtt kifejtette, hogy a bevizsgált, a hazai DVB-T adás vételére garantáltan alkalmas, MinDig TV matricával ellátott készülék száma az újabb gyártók csatlakozásával, illetve a modernebb eszközök (elsősorban tévékészülékek) megjelenésével jelentősen növekedett az elmúlt időszakban. A cég szerint immáron 10, különböző gyártóktól származó dekóder és 79 integrált televíziókészülék típus található a kínálatban. Ezzel együtt egyre több boltban és üzlethálózatban kapható MinDig TV matricás készülék - jelenleg országszerte több mint 600 üzletben vásárolható ilyen vevőeszköz.

Annak érdekében, hogy a lakosság tájékozódását segítse a digitális átállással kapcsolatos teendőket illetően, az Antenna Hungária Csoport Hivatalos MinDig TV Üzlethálózat kialakítását is kezdeményezte. Az üzlethálózat kialakításának fő célja, hogy a szolgáltatás iránt érdeklődők számára magas szakmai színvonalon biztosítsa a MinDig TV szolgáltatás megismerését, a vételhez szükséges eszközök, valamint további információk beszerzését a bolti eladóhelyeken. A hálózat tagjai az üzlethelyiség bejáratánál "Hivatalos MinDig TV Üzlet" emblémával jelzik a vásárlóknak, hogy náluk szakszerű és teljes körű tájékoztatást is kapnak a MinDig TV vevőberendezések mellé. A programhoz elsőként az Euronics üzlethálózat csatlakozott, 126 értékesítési ponttal.

A DVB-T platform sikere és ismertsége kulcsfontosságú szerepet játszhat a nemzeti ügyként kezelt digitális átállási folyamatot illetően. Az üzletileg érdekelt, egyben a földfelszíni digitális adás paramétereit és tulajdonságait illetően szerződésben kötelezett Antenna Hungária mellett a Nemzeti Hírközlési Hatóság is igyekszik a fogyasztókat megfelelően tájékoztatni a másfél év múlva esedékes teljes digitális átállásról. A piackutatások eredménye szerint a 3,8 millió magyarországi háztartás nagyjából 20 százaléka, vagyis körülbelül 800 ezer háztartás máig földi sugárzású analóg adást néz tető- vagy szobaantenna segítségével. A hatóság előtt álló egyik legfontosabb tájékoztatási feladat ezen háztartások információhoz juttatása, illetve felkészítése a digitális átállásra.

Bár valószínűsíthetően ez a körülbelül 800 ezer háztartás lehet a legfőbb célközönsége az Antenna Hungária által üzemeltetett, túlnyomó részét tekintve ingyenesen fogható MinDig TV digitális adásnak, a digitális átállásról szóló törvény szerint a folyamat nem pusztán a DVB-T platformra való átterelést jelenti: az érintett tévénézőknek el kell dönteniük, hogy 2012-től mely platformon, milyen technológiával kívánnak televíziózni, ezzel együtt fel kell készülniük rá, hogy a tévézés ettől a dátumtól mindenképpen beruházást (egyszeri összeg, vagy havi díj) igényel majd.

A hatóság ehhez a döntéshez kíván segítséget nyújtani a májusban bemutatott "Televíziózási lehetőségek" című fogyasztói tájékoztató kiadványában, melyet többek közt éppen az elektronikai üzletláncokkal karöltve igyekszik eljuttatni a fogyasztókhoz.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról