Szerző: Koi Tamás

2010. május 7. 13:26

Meglévő DVD-ket cserél Blu-ray-re a Warner

A Blu-ray lejátszók penetrációjának növekedését tűzte ki célul tavaly indított akciójában a DVD-piac legnagyobb hollywoodi kiadója, a Warner Bros.

A cég tavaly novemberben indította útjára az Egyesül Államokban a \"DVD2Blu\" névre keresztelt akcióját, melynek lényege, hogy a Blu-ray lejátszóval rendelkező vásárlók a már meglévő otthoni DVD-videótárukat kedvezményes áron bővíthessék régi-új Blu-ray filmekkel. Az akciót most újabb címekkel bővítette a kiadó, valamint csökkentette a lemezek cseréjének díját is.

A jelenleg 91 filmből választékból egy vásárló legfeljebb 25 olyan kiadványt választhat ki, melynek DVD-s változatával rendelkezik. A cseréhez a régi lemezeket postára kell adni, valamint ki kell fizetni a kiadványonkénti akár 4,95 dolláros (ez napi árfolyamon számolva alig több ezer forintnál) upgrade-költséget. A vásárlónak ezen felül a postaköltséget kell állnia, 35 dolláros értékhatár feletti megrendelés esetében azonban ezt a költséget a Warner állja.

Az akció egyetlen szépséghibája, hogy a katalógusban szereplő legtöbb film vagy olyan, régi klasszikus (például Stephen King pszichothrillere, a Ragyogás), melynek Blu-ray változata kevés extrát tud nyújtani a DVD-s kiadványhoz képest, vagy legfeljebb egyszeri szórakozást nyújtó B-kategóriás mozifilm. A cég szintén tavaly óta tartó, hasonló akciójában HD DVD kiadványokat cserélt Blu-ray-re, valamivel nagyobb (125 filmből álló) katalógusválasztékkal - ez a \"Red2Blu\" nevet viseli.

A Warner kapcsán emlékezetes momentum, hogy a rendkívül nagy befolyású cég 2008 elején gyakorlatilag eldöntötte a HD DVD és a Blu-ray közt a DVD trónjáért zajló formátumháborút. A kiadó két évvel ezelőtt, január elején bejelentette, hogy kiszáll a HD DVD támogatói táborából, ezzel az erőviszonyok oly mértékben változtak, hogy a Toshiba által gründolt technológia rövid időn belül az összes támogatóját elvesztette, mostanra pedig gyakorlatilag teljesen feledésbe merült.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról