Szerző: Bodnár Ádám

2010. május 03. 15:02:00

Az érintőképernyős okostelefon a legnagyobb sláger

Az első negyedévben több mint 55 millió okostelefon fogyott világszerte, ami 67 százalékkal több mint egy évvel korábban. Két éve nem nőtt ilyen ütemben a piac.

Az okostelefonok szegmense a recesszió idején is növekedett és a globális gazdasági helyzet javulásával a bővülés még erősödött. Az első negyedévben 67 százalékkal több készülék fogyott mint egy évvel korábban, adta híról a Canalys piackutató vállalat.

A gyártók rangsorát továbbra is a Nokia vezeti. Bár a cég részesedése egy év alatt közel 3 százalékpontot csökkent, de még mindig kétszerese a második helyezett Research In Motionének. A Nokia későn kapcsolt és az utolsók között jelent meg érintőképernyős okostelefonokkal, de mára ezek adják a cég eladásainak több mint felét, elsősorban az 5800, 5230 és 5530 révén. Az érintőképernyős modellek egyre nagyobb teret nyernek, az év első hónapjában értékesített okostelefonok 59 százaléka volt ilyen kivitelű. A Nokia 38,8 százalékos részesedéssel zárta az első negyedévet, a 21,4 millió készülék új eladási rekord a vállalat történetében.

Az okostelefon-piacon második helyezett Research In Motion számára történelmi sikert hozott az első negyedév, a vállalat több mint 10,5 millió készüléket értékesített, és ezzel a mobilpiacon is bekerült  a legnagyobb gyártók közé. A RIM a Nokia, a Samung és az LG mögött a negyedik legnagyobb mobiltelefon-gyártó, megelőzve a Sony Ericssont, derül ki az IDC adataiból. A Canalys elemzése szerint a BlackBerryk elsősorban a Távol-Keleten és Dél-Amerikában szerepeltek kitűnően.

A harmadik legnagyobb okostelefon-gyártó az Apple, amely 2010 első három hónapjában 8,75 millió iPhone-t értékesített, ami 130 százalékos növekedés egy év alatt. Amennyiben a vállalat ilyen ütemben folytatja a terjeszkedést, hamar befoghatja a Research In Motiont is. Az Apple részesedése az első negyedévben a tavalyi 11 százalékról 15,9 százalékra ugrott.

Említésre méltó még a HTC, a Motorola és a Sony Ericsson teljesítménye. A HTC főleg androidos modelljeivel duplájára növelte eladásait egy év alatt és részesedését 4,2 százalékról 5 százalék fölé tudta tornászni. A gyártók rangsorában ötödik helyet megszerző Motorola a vártnál gyorsabban tudott tömeggyártóból az androidos okostelefonokra koncentráló réspiaci szereplővé válni, 4,7 százalékos részesedése azt jelenti, hosszú távon is számolni kell a céggel. A Sony Ericsson két symbianos készülék, a Satio és a Vivaz segítségével majdnem háromszorosára növelte okostelefon-eladásait.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 13:12

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.