Szerző: Bizó Dániel

2010. április 16. 17:05

Súlyos szállítási problémákkal küzd a Cisco

Számos piaci forrás arra utal, hogy egyes termékeinél súlyos szállítási problémákkal küzd a Cisco, ami Magyarországon is jelentkezik. Hivatalos magyarázat nincs, a Cisco mindössze annyit ismer el, hogy megnövekedtek az átfutási idők, egyesek azonban tudni vélik, hogy a Cisco súlyos hibát vétett, és ennek árát fizeti meg.

Az elmúlt hetekben kelt lábra a hír a neten, hogy a Cisco egyes termékekre rendkívül hosszú, egyes esetekben több hónapos teljesítéssel vállal megrendeléseket. A Cisco-felhasználók egyik levelezési listáján például valaki jelezte, hogy egy ASA 5510 tűzfalra, egy 887M irodai routerre és más termékekre júniusi és júliusi várható szállítási időket adott meg a Cisco. A jelenséget a listán mások is megerősítettek, az első ilyen panaszok úgy tűnik, már hetekkel korábban kezdtek el felszínre törni.

A szisztematikus problémákat  az elemzők már korábban észrevették. A Cisco a február elején rendezett, negyedéves eredményeket tárgyaló elemzői konferenciahíváson említette is, hogy egyes termékek szállítási ideje már legalább két negyedéve megnyúlt, de dolgoznak a problémán. A cég szerint ugyanakkor a helyzetet az idézte elő, hogy a piacon a gazdaság élénkülésével általában véve megnőtt a termékei iránti igény, és hogy az egész iparágra jellemző ez a tendencia, ahogyan a kereslet növekszik, mivel a beszállítók kapacitásai szűkösek.

Ez az érvelés azonban a jelek szerint gyenge lábakon áll. A Cisco elhúzódó szállítási problémáira több gyártó is lecsapott, köztük a SonicWall, a HP vagy az általa felvásárolt 3Com is, és a gyors teljesítés garanciájával igyekeznek üzleteket elhappolni, mivel egyes termékek esetében a Cisco csak 6-12 hét alatt tud szállítani, míg maguk ezt 2 héten belülre szorítják. A listákon és egyes fórumokon egyúttal azt is jelzik, hogy emiatt törölték is a Cisco-termékekre leadott megrendeléseket.

Magyarországon is

Ez a jelenség nem csak az Egyesült Államokra vagy Nyugat-Európára korlátozódik, hanem Magyarországon is erősen érzékelhető. A Cisco képviselői és a kereskedők nem kívánták kommentálni a részleteket, ugyanakkor tudni lehet, hogy míg egyes Cisco-termékekből (pl. Catalyst 2960 sorozatú switchek) hatalmas raktárkészletek vannak , addig más termékekből, mint az előbb is említett ASA biztonsági eszközök, heteket kell várni még a szállításokra, miközben nagyobb megrendelések teljesítése van függőben egyes ügyfeleknél.

Egy nem hivatalos verzió szerint a Cisco gondjait az okozza, hogy a vállalat túldramatizálta a válság várható hatásait, és erőteljes megszorításokat és átszervezéseket vezetett be az ellátási láncban, beleértve a gyártási kapacitásokat és a beszerzést. A Cisco olyan nyomást helyezett a beszállítókra, beleértve az árak lenyomását és a fizetési időket, hogy egyesek tönkrementek vagy felbontották megállapodásukat a céggel, amely így most az újraszervezéssel küzd.

Ezzel a verzióval összecseng, hogy az ASA késlekedéseit egy felhasználó szerint a benne használt chipset megváltoztatása magyarázza. A probléma leginkább az, hogy nem látni tisztán az egyes termékekre vonatkozó szállítási időket, mivel a szűkös gyártási kapacitás miatt a gyártósorokat is időről időre más termékre állítják át, vagyis úgy tűnik, kötegelt termelésre kényszerül a cég. A nyári szállítási idők azt sejtetik, hogy a cég hónapok alatt sem tudott úrrá lenni a helyzeten, így az sem látszik egyértelműen, hogy mikorra oldódnak meg a problémák, hiszen azt már lassan fél éve ígéri a vállalat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról