:

Szerző: Bodnár Ádám

2010. április 16. 15:49

Kevés, de drága telefont ad el a Sony Ericsson

Csökkent a Sony Ericsson bevétele az első negyedévben, a vállalat mégis nyereséget tudott elérni, két év után először.

A korábbi gyenge pénzügyi teljesítmény nyomán megkezdett átszervezéseknek és elbocsátásoknak, valamint a felső kategóriás újdonságok kedvező fogadtatásának köszönhetően végre nyereséges negyedévet zárt a Sony Ericsson. A cég mégsem lehet elégedett, jelentősen kevesebb telefont tudott csak értékesíteni mint egy évvel korábban és gőzerővel halad a rétegszereplővé válás útján.

1,4 milliárd eurós forgalom mellett 21 milliós nettó profitot tudott magából kipréselni a mobilgyártó, egy évvel korábban 1,74 milliárdos bevétel mellett 293 milliós veszteséget mutatott a mérleg. A cég által értékesített készülékek száma mindössze 10,5 milliót tett ki, ami azt jelenti, a cég szinte biztosan kikerül az öt legnagyobb gyártó elit táborából, a kínai ZTE mellett alighanem a Research In Motion is meg fogja előzni. A ZTE az előző negyedévben 13,4 millió, a Research In Motion 10,5 millió mobilt adott el.

Bert Nordberg, a vállalat vezetője szerint az első negyedév során piacra dobott csúcskategóriás újdonságokat jól fogadta a piac, elsősorban a Vivaz és az Xperia X10 fogyott jól, bár konkrét adatokat nem említett. A drága készülékek sikerének köszönhetően az átlagos eladási ár 12 százalékkal 134 euróra bővült. \"A bruttó és üzemi eredményhányad növekedése azt bizonyítja, jó úton haladunk az üzleti felépítésünknek és stratégiánknak megfelelő költségstruktúra felé\" - mondta Nordberg. A Sony Ericsson 30,8 százalékos bruttó eredményhányaddal zárta a negyedévet, egy évvel korábban a mutató alig haladta meg a 8 százalékot. Az üzemi eredményhányad -21 százalékról 1 százalékra erősödött.

Egyelőre nehéz lenne megítélni, a Sony Ericsson hosszú távon sikeres tud-e lenni. A vállalat az elmúlt években folyamatosan szenvedett, miután Cyber-shot fényképezős és Walkman zenelejátszós készülékeivel megalapozta a hírnevét. Jó fényképezős és zenelejátszós mobilokat azonban idővel a konkurensek is megtanultak gyártani és a Sony Ericsson elvesztette egyéniségét és néhány gyengébben sikerült termékkel a vásárlók hűségét is bizalmát is eljátszotta.

A Sony Ericsson saját becslése szerint az első negyedévben 4 százalékos részesedést szerzett a piacon, ami 1 százalékpontos csökkenést jelent. A nagy kérdés az, hogy ilyen korlátozott piaci jelenlét vajon biztosít-e elegendő méretgazdaságosságot ahhoz, hogy a cég minden szegmensben jelen legyen. A cég az útkeresés időszakát éli, újra fel kell találnia magát ahhoz, hogy sikeres rétegszereplővé tudjon válni.

A cég számára az áttörést az anyavállalat hozhatja el. A Sony eltökélt szándéka, hogy visszaszerezze domináns pozícióját a hordozható médialejátszók piacán, az ehhez szükséges új stratégia részeként pedig megújult tartalomterjesztési rendszert, valamint egy azt kihasználó, új termékcsaládot is bemutat majd az idei év során. Sir Howard Stringer, a Sony elnöke a barcelonai Mobile World Congress alkalmával mindenesetre úgy nyilatkozott, hogy több olyan telefonja is lesz a Sony Ericssonnak, mely online éri majd el a PlayStation Network áruházat.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 27. 05:41

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.