Szerző: Koi Tamás

2010. április 6. 16:14

Műhold a T-Home legfényesebb csillaga

Az év elején tovább folytatta menetelését a Magyar Telekom DVB-S szolgáltatása, a T-Home Sat TV. A konkurencia mindezt gyakorlatilag tehetetlenül szemléli, hiszen a távközlési céget az ár mellett kapcsolt szolgáltatások is komoly versenyelőnyhöz juttatják.

200 ezren nézik

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) rendszeres, a televíziós piacot értékelő gyorsjelentésében szereplő tendenciákat figyelembe véve gyakorlatilag teljes biztonsággal kijelenthető, hogy a Magyar Telekom szatellites ügyfélbázisa mostanra szorosan megközelítette, vagy át is lépte a kétszázezres határt. Ez egyben azt is jelenti, hogy a távközlési multi tányéros szolgáltatásával alig több mint egy év alatt több ügyfelet gyűjtött, mint a hasonló technológiával működő UPC Direct több év alatt.

Az NHH frissen kiadott jelentése ugyan csak az idén januári piaci állapotokat tükrözi, a T-Home Sat TV erősödése az év első hónapjában is tükrözi a trendeket, és jelentős növekedést prognosztizál a most véget ért első negyedévre. A Magyar Telekom műholdas rendszerének idén januárban megközelítőleg 167 500 ügyfele volt, ami körülbelül 11 ezres ügyfélszámnövekedést jelent az első hónapban. Az ezt megelőző hónapok statisztikáiból kiderül, hogy a szolgáltató hónapról-hónapra stabilan tartani tudta ezt a növekedési ütemet, vagyis mostanra az előfizetői bázis közel állhat a mérföldkőnek számító kétszázezres határhoz.

A T-Home Sat TV szolgáltatás sikerét jól jelzi, hogy a Magyar Telekom a vezeték nélküli tévészolgáltatások piacán a szolgáltatás indulását követő egy éven belül a harmadik legnagyobb piaci szereplővé tudta kinőni magát. A kifejezetten tömegterméknek szánt, 2008 decemberében indult Sat TV a legjobban teljesítő termék lett a T-Home portfólión belül, jelentős mértékben hozzájárulva ahhoz, hogy a szolgáltató TV-előfizetőinek száma tavaly év végére 600 ezer fölé tudott emelkedni.

Fájhat a DIGI feje

A Magyar Telekom szatellites tévéje ráadásul szemmel láthatóan nem a cég saját szolgáltatásitól (kábeltévé, IPTV) hódít el ügyfeleket, hanem a konkurenciától, azon belül is elsősorban a román érdekeltségű DIGI-től, mely januárban csaknem húszezer ügyfelet veszített a műholdas platformon. Ez, valamint a UPC Direct előfizetői bázisának stagnálása (a UPC-nek nagyjából 185 ezer ügyfele van stabilan) egyben azt is jelzi, hogy a T-Home Sat TV egy alapvetően csökkenő piacon tud rendszeres, számottevő növekedést felmutatni.

A műholdas szolgáltatások piacát leginkább a digitális kábeltévés és az IPTV-szolgáltatások veszélyeztetik, igaz, utóbbi alapvetően prémiumkategóriás termékként lett pozicionálva, valamint nem telepíthető bárhová, szemben a műholdas rendszerrel, amely gyakorlatilag mindenhol beüzemelhető. A vezetékes tévészolgáltatások piacán a tizenkét legjelentősebb piaci szereplőnél jól látható jelenség az előfizetők lassú átvándorlása a digitális szolgáltatások irányába, miközben a teljes piac mérete gyakorlatilag nem változik, vagyis a szolgáltatók továbbra sem tudnak tömegesen áttéríteni a fizetős rendszerekre olyan háztartásokat, ahol eddig szoba- vagy tetőantennával, ingyen tévéztek.

Megkerestük a Magyar Telekomot, ahol lapunk érdeklődésére nem erősítették meg, de nem is cáfolták azt, hogy a cég Sat TV-s ügyfélbázisa elérte, vagy napokon belül eléri a kétszázezres határt. A cég múlt szerdán zárult idei első üzleti negyedévének eredményeiről legkorábban várhatóan május elején tájékoztatják a nyilvánosságot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról