Szerző: Dojcsák Dániel

2010. március 31. 14:58:00

Egyre veszélyesebb a Google Apps az Office-ra

Az Office 2010 iránti kereslet és érdeklődés a vártnak megfelelően magas, s a legtöbb partner fejében meg sem fordult komolyan, hogy áttérjen Google Apps-re. Ennek ellenére komoly veszélyt jelent a teljesen online irodai alkalmazáscsomag a céges világba bebetonozott Office számára.

Ma még a vállalatok nagy része nem gondolja komolyan, hogy váltania kellene Microsoft Office-ról Google Apps-re, mégis egyre több cég veti be az ártárgyalásoknál a Google nevét és így alkusznak ki kedvezőbb feltételeket a Microsoftnál. Konkrétan a cégek élnek azzal a fenyegetéssel, hogy ha nem kapják meg az Office-t olcsóbban, akkor a Google-t választják. Egyelőre ez csak tárgyalástechnikai trükk, de már ezzel is komoly összegektől eshet el a Microsoft az egyik stabilan legtöbb pénzt hozó üzletágában.

Jelenleg is 50 millió felhasználója van a Google Apps-nek, igaz ebből egyelőre csak 1 millió fizetős ügyfél. Ugyanakkor a maradék 49 milliót is elveszítette a Microsoft, hiszen akik Google Docs-ban, Spreadsheatben, Gmailben dolgoznak és még azért sem hajlandóak fizetni, azok nem valószínű, hogy megvásárolják az Office-t.

50 millió felhasználó, 50 millió dollár bevétel

A Google-nek az Apps-ból egyelőre jelentéktelen bevétele van. Listaáron számolva az előfizetéseket is alig 50 millió dollár évente, ami az Office több tízmilliárdos bevételeihez képest komolytalannak számít. Az alacsony bevétel azonban nem vigasztalhatja a Microsoftot, egyrészt azért, mert nála ez jóval nagyobb bevételkiesést generál, másrészt azért, mert hosszú távon a könnyen és kényelmesen használható Apps fenyegetést is jelenthet a komplex, drága és tanulandó Office-ra. Márpedig a Google irodai szoftvercsomagjának viszonylag gyors terjedése azt sugallja, hogy a felhasználók világszerte könnyűnek és kényelmesnek találják, s elegendőnek jónak a  feladataik elvégzéséhez.

\"\"

A piac \"bomlasztó technológiának\" hívja azt a szituációt, amikor az új kihívó az alacsony szegmensekben veti meg a lábát, s annak ellenére, hogy az adott termék nem olyan jó mint a piacvezető, mégis sok felhasználóra lel, mert olcsóbb, kényelmesebb. Arról nem is beszélve, hogy a legtöbb felhasználónak semmi szüksége a vezető termék csúcsfunkcióira, nekik jó a gyengébb felszereltség is.

Alulról támadó

A Google Apps-re pontosan illik ez a leírás, tehát a webes óriás irodai csomagja egy tipikus bomlasztó technológia, ami elkezdte kikezdeni a fő rivális egyik legnagyobb fejőstehenét. A legtöbb esetben a Microsoft sikerét az jelenti, hogy óriási cash flow áll mögötte, így a terveit tűzön-vízen át tudja vinni. Az Office meggyengülése viszont fájdalmas lenne, hiszen a cég profitjának több mint fele erről a területről jön.

Pedig a bomlasztó technológiák egyik sajátossága, hogy idővel sokkal jobbá válnak, s szép lassan elkezdenek felkapaszkodni az alsó szegmensből. A Microsoft jelenleg további új funkciók hozzáadásával próbálja megőrizni a legnyereségesebb üzletágát, lassan túllőve a piac középső szegmensének igényein is. Ha pedig a Google Apps megerősödik annyira, hogy ezen a piacon elegendő legyen, funkciókban, kompatibilitásban, kezelhetőségben, integrálhatóságban, akkor biztosan komoly részesedést tud szerezni. Amíg ez nem történik meg, addig maximum az alsó szegmensekben haraphat ki apró, a konkurencia számára nem túl fájdalmas részeket.

Így a Microsoft-partnerek jelenleg üres fenyegetőzése és a felhasználók alacsony száma nem biztosíték a redmondi cég számára. Nincsenek biztonságban már itt sem. Nem véletlen, hogy a Microsoft saját pályáján támad a Google-re és az Office 2010-nek létrehozta a böngészőből futtatható változatát, amely a Google Apps funkcionalitásának többszörösét nyújtja, az Office-vásárlóknak ingyen, másoknak pedig hirdetések megjelenítéséért cserébe.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 11:36

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.