Szerző: Bodnár Ádám

2010. március 19. 10:16

Eladó lehet a Palm

Csökkent a Palm vesztesége, de a vállalat láthatóan nem tud megkapaszkodni az okostelefonok szegmensében. Hiába érkezett meg egy éve hatalmas hírverés közepette a vadonatú WebOS-re épülő Pre és kapott jó értékelést a sajtóban, a vásárlókat nemigen mozgatta meg.

Rossz hírek

Tegnap tette közzé legutóbbi negyedévének pénzügyi eredményeit a Palm, a cég rossz hírekkel szolgált, mire az árfolyam 14 százalékkal csökkent. Idén az árfolyam megfeleződött. A Palm negyedéves bevétele 348 millió dollárt tett ki, ami jelentős növekedés az egy évvel korábbi 90 millióhoz képest. A cég tavaly ilyenkor mutatta be a Pre-t, amelyet azonban csak júniusban dobott piacra, így a régebbi Treók iránti érdeklődés erősen megcsappant, ennek köszönhető az egy évvel korábbi alacsony forgalom. A negyedéves nettó veszteség 98 millió dollárról 22 millióra apadt.

A vevők egyelőre azonban nemigen vevők a Pre okostelefonokra. A negyedév során a Palm majdnem 1 millió telefont szállított le az értékesítési partnereinek, ezek több mint fele azonban a raktárakban és a boltok polcain maradt, csak alig több mint 400 ezer került ténylegesen a vásárlókhoz. A felhalmozott készletek miatt a jelenlegi negyedévben alig-alig ad majd el telefonokat a Palm, ez az oka, hogy a cég mindössze 150 milliós forgalomra számít. Elemzők 300 millió feletti bevételt vártak.

\"\"

A Palm új készülékei (a Pre és a Pixi) eleinte csak a Sprint Nextel mobilszolgáltatónál voltak kaphatók, idén januárban a Verizon Wireless is felvette őket a kínálatába. A telefonok azonban távolról sem fogytak úgy ahogy várták, a Verizon azóta le is árazta a Pixit és kétéves hűségnyilatkozat aláírása mellett két darabot ad egy áráét. A Sprintnél is olcsóbb lett a Pixi, már csak 50 dollárba kerül, ami fele az eredeti árnak.

Eladó a cég?

A vállalat elnök-vezérigazgatója, Jon Rubinstein \"nagyon lehangolónak\" nevezte a Palm eredményeit és ígéretet tett arra, hogy megerősítik az értékesítési és marketing-tevékenységet, hogy felfuttassák az eladásokat. A Palmnak azonban nincs sok ideje a teketóriázásra, amennyiben  nem tud rövid időn belül áttörést elérni, lehúzhatja a rolót, jobb esetben felvásárolja egy versenytárs. A negyedéves eredmények kapcsán rendezett elemzői konferencián kérdésre válaszolva Rubinstein úgy fogalmazott, az igazgatótanács bármilyen \"ésszerű ajánlatot\" megfontol, ami lényegében azt jelenti, a cég nyitott egy akvizícióra.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról