Szerző: Bodnár Ádám

2010. március 10. 13:07

Megerősítené helyét a magyar PC-piac élén az Acer

2009-ben több mint 100 ezer számítógépet értékesített Magyarországon az Acer, ezzel 20 százalék feletti részesedést szerzett a piacon és a legnagyobb gyártó lett, jelentette be tegnapi sajtótájékoztatóján Majoros Miklós, a cég hazai vezére.

A pénzügyi krízis 2008 őszi csúcsosodását követő recesszió miatt tavaly viszonylag gyenge volt a PC-piac. A lakossági piacra koncentráló Acer számára azonban jó hírt jelentett, hogy a visszaesést elsősorban a vállalati beszerzések elmaradása okozta, a fogyasztói szegmens még enyhe növekedést is ki tudott préselni magából, amit a notebookok és netbookok mindent elsöprő népszerűsége magyaráz. 2009-ben majdnem másfélszer annyi notesz fogyott itthon mint asztali gép és az arány egyre jobban tolódik a hordozható gépek felé.

Az Acer pedig éppen ezen a területen a legerősebb: a cég úgy tudott Magyarország piacvezető PC-gyártójává válni, hogy a desktop területen nincs a legnagyobb gyártók között. A cég hazai forgalmának jót tett a Fujitsu Siemens felbomlása körüli bizonytalanság is. Az adatok szerint a korábban a magyar piacot vezető japán-német vegyesvállalat gépeit vásárlók jó része pártolt át az Acer kedvező ár-érték arányú gépeihez.

\"\"

Predator: az Acer PC-je gamereknek

Elemzők szerint a vállalati PC-piac 2010 első felében sem mutatja majd a növekedés jeleit, a harmadik negyedévnél előbb nem várható fellendülés, a cégek ekkor kezdik meg lecserélni elöregedett gépeiket. Ekkor várható majd a Windows 7 vállalati terjedésének kezdete is. A desktop PC-k iránt továbbra is csökkenni fog a kereslet, a noteszek azonban egyre inkább teret nyernek majd, a vállalatok is egyre nagyobb arányban állnak át mobil PC-kre.

Majoros egy januári beszélgetés alkalmával elmondta, kifejezett célja, hogy újra keresetté tegye a Travelmate üzleti noteszeket és a Veriton asztali PC-ket a cégek körében. Ennek érdekében a vállalat meg szeretné erősíteni partnerhálózatát, többek között képzésekkel, ösztönző programokkal és más eszközökkel. Emellett a cég a közbeszerzés felé is törekszik, hogy megvesse a lábát az állami szektorban.

Az Acer vezetője a Gartner adataira hivatkozva úgy becsülte, idén mintegy 20 százalékkal nőhet a PC-piac, a cég ennél azonban nagyobb növekedést tervez, vagyis továbbra is agresszíven bővítené részesedését. Ennek egyik eszköze a vállalati PC-piacra való betörés lesz, a másik pedig az Acer csoporthoz tartozó más márkák (eMachines, Gateway, Packard Bell) erősítése. Emellett a vállalat a megjelenítők (projektorok, monitorok) szegmensében is terjeszkedni fog, mondta el a HWSW-nek Majoros.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról