Szerző: Koi Tamás

2010. március 02. 10:08:00

Magasra teszi a lécet az új Opera

Megjelent a norvég Opera Software PC-s webböngészőjének legújabb verziója, ami a készítők véleménye szerint a ma elérhető leggyorsabb ilyen szoftver.

Az Opera 10.50-ben debütáló, vadonatúj JavaScript-motor, a Carakan átlagosan nyolcszor gyorsabban jeleníti meg az oldalakat a 9.5-ös verzió óta csak kisebb-nagyobb optimalizálási folyamatokon átesett Futhark kódnevű elődjénél. Az új verzióval érkezik a Vega grafikus motor is, mely a grafikus vezérlők hardveres gyorsítási képességeit használja ki, elsőként a böngészők közül.

Az új Operába a szoftvercég által az elmúlt években fejlesztett egyedi funkciók mindegyike belekerült, így a böngésző része az Opera Turbo technológia, valamint az Opera Unite is. Előbbi az Opera Minivel egyező módon proxyelérésen keresztül kéri le a weboldalak előre renderelt képét,  jelentős sávszélességet spórolva, utóbbi pedig a lokális tartalmak megosztását teszi lehetővé a böngészőn keresztül.

Az Opera 10.50-nél kis mértékben változik a böngészőfülek megjelenítése is, valamint a menüsáv ettől a változattól egy lenyílóablakban jelenik meg. Az Opera Software ezzel együtt jobb integrációt ígér a Windows 7 és Snow Leopard operációs rendszerekkel, már ami a grafikus felületet illeti. Az új verzió mindezek mellett továbbfejlesztett HTML5- és CSS3-támogatást ígér.

A böngésző elsőként Windows operációs rendszerekhez érhető el, a Macintosh és Linux platformokra portolt változat megjelenését rövid időn belül ígérik a fejlesztők.

A 10.50-es változat fejlesztésének gyors lezárására alighanem azért vált indokolttá, mivel a Microsoft éppen ettől a héttől indítja az Európai Unióban a böngészőválasztó panel terjesztését. A használni kívánt böngészők választási lehetőségét az Európai Bizottság határozat alapján kell biztosítania a Microsoftnak - a döntést megelőző versenyügyi vizsgálat éppen az Opera Software beadványa alapján indult 2007-ben.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 29. 15:02

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy 10 alkalmas, 30 órás online képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.