Szerző: Koi Tamás

2010. február 19. 13:25

Egy hét alatt szétkapkodták az új BlackBerry Boldot

Pont egy hónapja került forgalomba a T-Mobile magyarországi üzleteiben a Research in Motion új csúcskategóriás okostelefonja, a BlackBerry 9700, a készülék iránti kereslet azonban olyan élénknek bizonyult, hogy egy héttel a megjelenés után már nem lehetett hozzájutni.

Az októberben bemutatott BlackBerry 9700, vagyis az új Bold csak hónapokkal a premier után kerülhetett szolgáltatói forgalomba hazánkban, elsőként kizárólag a T-Mobile kínálatában. Az operátor január 19-én kezdte meg az okostelefon árusítását, egy hét után azonban teljesen elapadt a készlet, így a készüléket le kellett venni az árlistáról. Helyette a régebbi, 9000-es típus került vissza az operátor repertoárjába.

A szolgáltató sajtóosztályán lapunk megkeresésére elmondták, nem példa nélküli, amikor egy korábban az árlistába felvett modellt le kell venni a kínálatból, az utóbbi időszakban ez a jelenség ráadásul nem csak az olcsóbb, éppen ezért nagy sikerű készülékeket, hanem a drágább, csúcskategóriás okostelefonokat is elérte. Utóbbi leginkább a T-Mobile árképzésében megjelenő, kamatmentes részletfizetési lehetőségnek köszönhető, melyet - tudtuk meg a cégtől - sok olyan vásárló vesz igénybe, akik egy összegben nem tudnák kifizetni a drága készüléket.

\"\"

A csúcskategóriás BlackBerry 9700-at is árulta ilyen konstrukcióban a cég, a telefon kétéves hűségnyilatkozat vállalása mellett 85 ezer forintos áron került listázásra, de 12 havi kamatmentes törlesztéssel 25 ezer forintért is el lehetett vinni. A régebbi modell, a BlackBerry 9000 jelenleg 80 ezer forintos áron szerepel az árlistában.

A T-Mobile-nál lapunk kérdésére üzleti titokra hivatkozva nem árulták el, mekkora induló készlet érkezett az új BlackBerrykből Magyarországra, illetve nem tudták megmondani azt sem, mikor kerülhet fel újra az árlistába a Bold 9700. A BlackBerryket egyébként részben Magyarországon gyártják (a RIM-nek még Mexikóban és Kanadában van gyártóüzeme).

A RIM BlackBerry okostelefon-családjának tagjai hazánkban a fogyasztói szegmens számára gyakorlatilag teljesen ismeretlen termékek közé tartoznak, tőlünk nyugatabbra, különösen a tengerentúlon azonban rendkívül népszerűek. A RIM a világ második legnagyobb okostelefon-gyártója a Nokia mögött, Észak-Amerikában pedig piacvezető az okostelefonok szegmensében, megelőzve még az óriási felhajtásnak örvendő Apple-t is.

A cég az elmúlt két évben sikeresen nyitott a fogyasztói szegmens felé, a tengerentúlon rendkívül népszerűek lettek az érintőkijelzős Storm modellek, emellett hatalmas mennyiségben fogynak a jó ár/érték aránnyal kecsegtető Curve széria tagjai is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról