Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Először fogyott több elektronikus könyv mint hagyományos

Koi Tamás, 2009. december 28. 11:17
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Válság ide, válság oda, az amerikaiak ajándékozási kedve csöppet sem lohadt, legalábbis az Amazon most közzétett karácsonyi adatai alapján. Az idei év más tekintetben is mérföldkő volt: az eredetileg könyvekre specializálódott áruházban idén karácsonykor több elektronikus könyv fogyott, mint hagyományos.

Az elektronikus könyvek növekvő népszerűsége nem véletlen, az amerikai online shopban a legkeresettebb műszaki cikk idén karácsonykor a 260 dollárba kerülő Kindle e-könyvolvasó volt. Az Amazon szokása szerint nem árulja el, hogy hány darab fogyott a termékből, illetve hány elektronikus könyvet vettek meg a vásárlók a géphez. A megnövekedett karácsonyi forgalom ugyanakkor az elektronikus könyvek - ezekből a tengerentúlon már 390 ezer darab érhető el - egyik nyilvánvaló előnyét világította meg: a vásárlásnál nem kell a csomagolásra és a postára várni, a kiválasztott könyv a tranzakciót követően átlagosan 60 másodperc alatt letölthető a Kindle-re.

Az Amazon webshopjában az idei bevásárlási szezonban is rendületlenül csörögtek a virtuális kasszák: a cég sajtóközleménye szerint a legforgalmasabb nap december 14. volt: a vásárlók nemzetközi szinten csak ezen az egy napon 9,5 millió terméket rendeltek a webáruházból (ez másodpercenként 110 vásárlást jelent). Ez jócskán felülmúlja a tavalyi rekordnapot (2008. december 15.), akkor "csupán" 6,3 millió árucikket vittek el a virtuális kasszáktól.

A Kindle mellett a legkeresettebb műszaki cikk a 8 gigabájtos iPod Touch volt, mely a Garmin egyik navigációs készülékét előzte meg a sorban, a legnépszerűbb videojáték pedig a Wii Fit Plus lett. A webáruház karácsonyi kínálatának legkeresettebb DVD-je a "Harry Potter és a Félvér Herceg" volt, a zenei toplistát pedig a brit tehetségkutatón befutott Susan Boyle és Andrea Bocelli vezették. A szoftverpiacon idén is tartotta magát a tavalyi sláger, a Microsoft Office 2007 otthoni és tanulói változata.

Az amerikai online kereskedelmi piac karácsonyi teljesítményéről idén is készített becsléseken alapuló elemzést a ComsCore piackutató, melynek számai egybecsengenek az Amazon növekedést jelző adataival. A piackutató szerint az amerikai webáruházak a november 1-től december 20-ig tartó karácsonyi bevásárlási szezonban mintegy 25,5 milliárd dollárnyi forgalmat generáltak, ami négy százalékkal több a tavalyinál. Különösen erősnek bizonyult a karácsony előtti utolsó hétvége (december 19-20) forgalma, mely a bevételt tekintve 13 százalékkal múlta felül a tavalyi időszakot. A ComsCore szerint ennek roppant egyszerű oka volt: a keleti partot éppen akkor sújtó hóviharok miatt többen inkább otthon, a számítógépük előtt ülve intézték el a karácsonyi bevásárlást.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.