Szerző: Koi Tamás

2009. december 17. 14:37

A karácsony jót tesz a magyar mobilpiacnak

Az év végére megtorpant az előfizetők számának drámai mértékű apadása a három hazai mobilszolgáltatónál - feltehetően az ünnepi szezonnak köszönhetően - jelentősen nőtt az aktív ügyfelek száma a T-Mobile-nál, a Vodafone-nál és a Pannonnál.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság most kiadott gyorsjelentése szerint az előző hónapban mintegy 9 ezerrel 11 millió 687 ezerre csökkent a három mobilszolgáltató teljes ügyfélszáma, ugyanakkor a forgalmazásban résztvevők száma 66 ezerrel 10 millió 712 ezerre emelkedett. Az idei évet jellemző komoly visszaeséshez képest ez jelentős javulásnak tekinthető, ráadásul az aktív ügyfélbázisát mindhárom szolgáltató képes volt növelni.

November végén a teljes ügyfélszám alapján számítva száz főre változatlanul 116,7 előfizetés (hívásfogadásra alkalmas SIM-kártya) jutott. A mutató egy évvel korábban 119,1-en állt, majd 2008. december végére 121,8-ra, az eddigi legmagasabb értékre emelkedett. A forgalmazásban résztvevők – azaz az előfizetéssel rendelkezők és az utolsó három hónapban hívást indítók, vagy fogadók – száma, a csekély októberi csökkenést követően, novemberben jelentősen nőtt. A forgalmat generáló ügyfelek száma ettől függetlenül így is 59 ezerrel maradt el az egy évvel korábbi és 285 ezerrel a 2008 végén mért értéktől

Az NHH jelentése szerint forgalmazásban résztvevő aktív ügyfelek száma alapján novemberben a Vodafone az októberi 22,16 százalékról 22,27 százalékra növelte piaci részét, míg a T-Mobile részesedése 44,71 százalékról 44,64 százalékra, a Pannoné pedig 33,13 százalékról 33,08 százalékra csökkent. Mindezek alapján könnyen kiszámolható, hogy az előző hónapban mindhárom szolgáltató tudta bővíteni ügyfélbázisát: a legkisebb mértékben, 16 500 aktív ügyféllel a Pannon bővült, a T-Mobile és a Vodafone pedig rendre 22 és 26,5 ezer aktív előfizetőt szerzett egyetlen hónap alatt.

Érdekes mérföldkő, hogy a hordozott hívószámok mennyisége novemberben lépte át a 300 ezres határt: a három magyarországi operátor ügyfelei 2004. május 1. óta összesen 303 085 számot hordoztak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról