Szerző: Bizó Dániel

2009. december 8. 12:24

Tovább kísérti a tömeges adatlopás a Deutsche Telekomot

A három évvel ezelőtti tömeges adatlopásokat követően a Deutsche Telekom most arra kényszerülhet, hogy több millió vevőjének ügyfélszámát kell lecserélni, adta hírül a német Der Spiegel hetilap. A vállalat szóvivője nem volt hajlandó megerősíteni az értesülést, de nem is cáfolta.

A Spiegel szerint \"különféle meghibásodásokat és ügyféladatok tízezreinek ellopását követően\" a Deutsche Telekom fontolóra vette, hogy az ügyfélazonosítók millióinak lecserélésével tegyen pontot a visszaélések végére, és megnehezítse a bűnözők számára az így értéktelenné vált adatok továbbértékesítését. A lap forrásai szerint ezt a beterjesztést még nem fogadta el az igazgatótanács, és még nyitott az is, hogy milyen módon akadályozza meg a cég az ellopott adatok további használatát.

A DT rendszeréből 2006-ban mintegy 17 millió ügyfelének adatait lopták el tőle, köztük számos ismert személy címével, születési dátumával és telefonszámával, ami már a személyazonossággal való visszaélésre is lehetőséget ad. A hatóságok értesültek az esetről, és még 2006-ban több házkutatást is tartottak, és rátaláltak az adatokat tartalmazó tárolóegységre, de az azt követő nyomozás arra a konklúzióra jutott, hogy nem történt továbbértékesítés a feketepiacon, és ezzel a DT a maga részéről lezártnak tekintette az ügyet.

A csendet követően azonban a Spiegel tudomást szerzett az incidensről, miután 2008-ban hozzájutott az adatokhoz. A DT így beismerésre kényszerült, és újraindította a vizsgálatokat a hatóságokkal közösen. A nyomozás alapján a DT akkor is váltig állította, hogy nincs bizonyíték arra, hogy visszaélés történt volna az adatokkal, és hogy banki vagy hívásforgalmi adatokat nem tartalmaznak az ellopott információk. A beismerést és hatósági nyomozás elindulását követően ismét elcsendesedtek az események, mígnem az elmúlt hónapok során megint felbukkantak az ügyféladatok a feketepiacon, külföldön és belföldön egyaránt, így újra ráirányult a figyelem DT-re, így a vállalat vezetősége a Spiegel forrásai szerint határozott lépéseket akarnak tenni, hogy véget vessenek a történetnek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról