Szerző: Koi Tamás

2009. november 13. 11:39:00

Félmillióan tévéznek T-Home-on

Félmillióra nőtt a T-Home tévészolgáltatásokra előfizetők száma, erősödik az IPTV és rendkívül népszerű a műholdas (DVB-S) tévé. A szolgáltató szerint az előfizetői szám, ezzel együtt a cég piacrészesedése ráadásul dinamikusan nő.

A Magyar Telekomnak valójában már az év első negyedében félmilliónál több tévéelőfizetője volt, a tavaly szeptemberben bevezetett T-Home márkanév alatt futó tévészolgáltatások ügyfélbázisa azonban csak mostanra érte el a félmilliót (a többi ügyfél a Magyar Telekom tulajdonában álló kisebb cégekhez tartozik). A vállalat elsősorban a tavaly novemberben bevezetett műholdas tévészolgáltatásnak (Sat TV) köszönheti a sikert, ugyanakkor az IPTV ügyfelek száma is szépen nőtt.

Utóbbiak kapcsán a szolgáltató igyekszik gyorsan megfeledkezni az IPTV-szolgáltatás bevezetésétől, azaz a 2006 őszétől majd két éven át tartó időszakról, \"edukációs időszaknak\" nevezve a rendszer kezdeti éveit, amikor részben a számos gyermekbetegség, valamint az elégtelen műszaki feltételek miatt alig volt előfizetője a szolgáltatásnak. A teljes egészében német mintára bevezetett IPTV volt egyébként a Magyar Telekom első T-Home márkanevű szolgáltatása.

Jól megy az IPTV és a Sat TV

A bevezetési időszak után, tavaly ősztől sínre került a szolgáltatás: a T-Home IPTV előfizetői bázisa a cég közleménye szerint mára meghaladja az 55 ezer főt, a növekedés ütemét pedig jól jelzi, hogy az előfizetők száma a brand bevezetése utáni első hat hónapban megduplázódott az egy évvel korábbi számokhoz képest. A szolgáltatásnak a Magyar Telekom legutóbbi negyedéves jelentése szerint szeptember végén 53,1 ezer ügyfele volt, szemben az egy évvel korábbi, 18,5 ezres ügyfélbázissal.

\"\"

A jelek szerint jó lóra tett a Magyar Telekom a DVB-S licenc megvásárlásával is, a cég műholdas tévészolgáltatása ugyanis rövid idő alatt a legnépszerűbb képernyőszolgáltatássá nőtte ki magát a T-Home portfólión belül. A Sat TV nevű szolgáltatás népszerűségéhez hozzájárult, hogy lefedettsége gyakorlatilag száz százalékos, azaz az ország egész területén megrendelhető. A műholdas tévé tavaly novemberben indult a Magyar Telekomnál, és nem egészen egy év alatt több mint 120 ezer ügyfelet gyűjtött. A DVB-S szolgáltatások területén ráadásul nem kell számolnia a vállalatnak a kisebb konkurens cégekkel, amelyek számára nem rentábilis megfizetni a magas licencdíjat

A Magyar Telekom ügyfelei közül továbbra is a kábeltelevíziós szolgáltatásokra fizetnek elő a legtöbben, az előfizetői bázis azonban itt már tendenciózusan csökken. Egy évvel ezelőtt még 417 ezer ügyfele volt a cégnek és a hozzá tartozó kis szolgáltatóknak összesen, az idei harmadik negyedév végére ez a szám 409 ezerre csökkent.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság szokásos havi gyorsjelentése szerint a Magyar Telekom piaci részesedése a tévészolgáltatások terén 19,8 százalék volt szeptemberben (a műsorterjesztési piac 80-85 százalékát alapul vevő, 14 szolgáltatótól származó statisztika alapján). A vezetékes műsorterjesztési piacon 21,2, a vezeték nélküli műsorszóró szolgáltatások terén pedig 16,5 százalékos piaci részesedéssel bírt a cég.

a címlapról

Hirdetés

Hét kedvenc előadónk az idei HWSW mobile!-ról

2019. november 20. 23:53

Idén 90 fős előadói gárdával készülünk a HWSW mobile! digitális termékfejlesztési konferenciára, de hogy segítsünk az eligazodásban, kiemeltük neked a hét kedvencünket.