Szerző: Bizó Dániel

2009. november 12. 19:10:00

Még nem tudja a Motorola, hogyan darabolja fel magát

A Motorola vevőket keres set-top box gyártó részlegére, értesült a céghez közel álló forrásokból a Wall Street Journal. A vállalat több milliárd dollárhoz is hozzájuthatna, amit a másik két, mobil eszközökkel és mobilitást biztosító berendezésekkel foglalkozó részlegének feltőkésítésére fordíthatna.

A Journal úgy tudja, jelenleg folyik egy belső vita, melynek célja, hogy felvázolja a cég felépítését - hogyan is nézzen ki a jövő Motorolája. A korábbi elképzelések szerint a mobiltelefonos részleget választaná le a Motorola, mivel annak összeomlása hatalmas terhet rótt a cég többi részére, a romok maguk alá temették a két másik részleg teljesítményét is.

A leválasztási folyamat azonban több okból is megakadt tavaly: egyrészt a pénzügyi válság hatására megfagyott a pénzpiac, másrészt pedig a részleg önállóan valószínűleg nem tudott volna megállni a lábán, és a korábbi iparági tapasztalatok is figyelmeztetőek voltak - a Siemens vagy az Alcatel mobilrészlegei is belebuktak a leválasztásba.

Időközben a válság hatására visszaesett a set-top boxokkal és hálózati eszközökkel foglalkozó részleg pénzügyi teljesítménye is. Igaz, még így is a legnagyobb üzleti egységet képezi, miután a mobiltelefonos részleg rohamos léptékben zsugorodott, és továbbra is nyereséget termel. A mobiltelefonos divízió teljes átalakítása időközben elkezdte hozni az első gyümölcsöket, szervezeti felépítését sokkal költséghatékonyabbá tette, és megszülettek első olyan ütős termékei, melyek már az új stratégiát szolgálják - az androidos Droid ismét szereplővé tette a Motorolát a felsőkategóriás okostelefonok piacán.

Ebben a helyzetben kereste meg a Motorolát két magántőkés társaság, a technológiai iparban tapasztalt Silver Lake Partners és TPG, és érdeklődésüket fejezték ki a televíziós és hálózati részleg megvásárlása irányában, értesült a Journal. A lap úgy tudja, hogy a Motorola ezt követően elkezdett potenciális vevőket gyűjteni, és jelenleg az ajánlatokat várja. Becslések szerint akár 4-5 milliárd dollárt is kaphat a cég.

A Journal által megszólaltatott elemzők szerint az eladás mögött van ésszerűség, ugyanis valójában a részleg kakukktojás a cégen belül, ugyanis nem igazán illeszkedik a Motorola alapkompetenciáihoz. A harmadik divízió mobil megoldásokat szállít különféle iparágak számára, melyek például támogatják a terepen történő munkavégzést, a logisztikát, flottakövetést, távoli monitorozást és vezérlést.

a címlapról