Szerző: Bizó Dániel

2009. november 04. 12:17:00

Csak a notebookok mennek jól, teret nyer az Intel

A notebookok folyamatos térnyerésének köszönhetően tovább növelte x86 processzorpiaci fölényét az Intel, derül ki a Mercury Research legfrissebb jelentéséből. Az adatok alapján már növekedést mutat a piac.

A Mercury Research becslése szerint a harmadik negyedév során eladott x86 mikroprocesszorok száma új rekordot döntött, igaz, csak egy 1 százalékkal múlta felül az egy évvel ezelőtti mennyiséget. A piackutató cég szerint már normális szezonális trend rajzolódik ki, és a negyedik negyedév során további erősödés várható. A processzoreladásokat nem meglepő módon a mobil chipek vezérlik, itt éves szinte 22 százalékkal többet szállítottak le a gyártók, mint tavaly, miközben az asztali és szerverprocesszorok értékesítése egyaránt visszaesett, amit elsősorban a vállalati kiadások megfagyása magyaráz, miközben a fogyasztók erős keresletet támasztanak a PC-k iránt.

Az elemzés szerint különösen biztatónak tűnik, hogy a szállításokat valóban felszívják a PC-gyártók, és a jelek szerint a készletszintek nem emelkednek jelentősen - igaz, ha a negyedik negyedéves kereslet a vártnál jóval gyengébbnek bizonyul, az ismét újabb visszaesést okoz majd a következő év elején.

Notebookpiaci erősségének köszönhetően az Intel 81,5 százalékra növelte részesedését, ami 0,3 ponttal magasabb a tavalyinál, és 0,7 ponttal a második negyedévnél. Az AMD 17,8 százalékot szerzett meg, ami 0,1 ponttal magasabb a tavalyinál, de 0,9 ponttal alacsonyabb a második negyedévesnél, miközben a VIA Technologies 0,7 százalékra szorult vissza, vagyis a Nano processzor láthatóan nem tudja egyelőre ellensúlyozni a cég térvesztését.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 23:28

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.