Szerző: Koi Tamás

2009. november 04. 10:40:00

LG: A Nokia már nem az ellenfelünk

Komoly pénzeket öl az LG Electronics a telefonokat fejlesztő és gyártó részlegébe, azon belül is elsősorban az új, ütőképesebb okostelefonok piacra dobására törekszik a cég.

Az LG Electronics első embere, Nam Yong egy, a héten tartott előadáson kifejtette, cége nem tekinti elsődleges riválisának a Nokiát és a Sony Ericssont, helyette az Apple és a Blackberry okostelefonokat gyártó kanadai Research in Motion, valamint a Palm által uralt okostelefon-piacon kívánja komolyabban megvetni a lábát. A cég korábban elsősorban kommersz készülékekkel volt jelen a szegmensben, az újabb termékkínálatban azonban több érintőkijelzős, exkluzív telefon is található, mint például az egyik legsikeresebb iPhone-kihívónak tekintett Arena, vagy az új Chocolate modellek.

Az elnök-vezérigazgató szerint az LG-nek a sikeres verseny érdekében sok tennivalója akad még, de ehhez \"jó úton halad a cég\", állítja Yong. A vezető elmondta, a koreai cégnél a válság idején is gőzerővel zajlott a fejlesztés, a leépítések helyett pedig bővítették a szakembergárdát. Yong fontosnak tartotta leszögezni, hogy a cég alkalmazottainak kétharmada nem Dél-Koreában dolgozik (bár azt nem tudni, ebből hány koreai, hány helyi állampolgár), az LG tehát igazi multinacionális nagyvállalat.

\"\"
LG BL40, az új Chocolate

Az LG mobilgyártó részlegének termékstratégiája jelen helyzetben logikusnak tűnik, hiszen a gazdasági válság által komolyan megtépázott mobilpiac lassan kezd csak magához térni, az okostelefonok azonban a gazdasági körülmények ellenére is jól fogynak. A piac egyre nagyobb részét tartja kézben a két koreai elektronikai cég, és bár az LG vezetője diplomatikusan említést sem tett róla, ahogyan sok más szegmensben, úgy a mobiltelefonok mezőnyében is alighanem a Samsung számít az első számú vetélytársnak.

Az IDC legfrisebb, harmadik negyedéves mobilpiaci jelentése szerint a Nokia továbbra is piacvezető 37,8 százalékos részesedésével, mögötte folyamatosan zárkózik fel a Samsung, immár 21 százalékos piacrésszel. Az LG Electonics a harmadik legnagyobb piaci szereplő 11 százalékos részaránnyal, egyben kiemelendő, hogy a cég produkálta a legnagyobb (37 százalékos) növekedést éves szinten.

a címlapról