Szerző: Bizó Dániel

2009. október 12. 12:29

Elvesztette ügyfelei adatait a T-Mobile és a Microsoft

A T-Mobile és a Microsoft közös közleményben kérnek bocsánatot ügyfeleiktől, ugyanis a jelek szerint a Sidekick adatszolgáltatását használók privát adatai megsemmisültek. A felek kérik, hogy amíg a szolgáltatás normál üzeme vissza nem áll, addig ne hagyják teljesen lemerülni a készüléküket.

A T-Mobile Sidekick mobilokat a Danger gyártja, melyet tavaly év elején vásárolt meg a Microsoft, és azóta leányaként működik. A Danger nem egyszerűen egy mobiltelefont kínál, hanem lényegében egy mobilkommunikációs és adattárolási megoldást, akár operátoroknak is szolgáltatva.

A Danger készülékekkel egy alkalmazásszerver kommunikál a szolgáltató oldaláról, mely többek között felügyeli az előfizetők alkalmazásait, koordinálja és tömöríti kommunikációt, valamint eltárolja a felhasználó adatait, melyekhez PC-n keresztül is hozzáférhet a neten - divatos néven ez ma egy adat cloud szolgáltatás. A legtöbb adatot nem flash tárolón, hanem a DRAM-ban tartja a készülék, ezért különösen kritikus a szolgáltatás működése, hiszen így az akkumulátor lemerülése vagy cseréje következtében elvesznek az adatok, lényegében gyári alapállapotba áll vissza a Sidekick, és a szolgáltatásról kell visszaszinkronizálnia (a pontosításért köszönet illeti beant).

Ez utóbbi szolgáltatás mondott csődöt a múlt héten, miután a Danger lényegében elvesztette a felhasználók adatainak  másolatait. A felek hivatalosan is elismerték a súlyos problémát:

\"A Microsoft/Danger rendszereinek legfrissebb adatvisszaállítási kiértékelése alapján sajnálatos módon tudatnunk kell, hogy a Sidekicken már nem tárolt személyes adatok - mint például kapcsolatok, naptárbejegyzések, to-do listák vagy fotók - szinte bizonyosan elvesztek egy szerverhibából kifolyólag, mely a Microsoft/Dangernél lépett fel. Elmondhatjuk, hogy csapataink megállás nélkül dolgoznak abban a reményben, hogy találnak valamiféle megoldást ezen információk visszaállítására. Egy sikeres kimenetel valószínűsége ugyanakkor rendkívül alacsony\".

\"\"A közlemény arra kéri a Sidekick felhasználókat, hogy ne hagyják teljesen lemerülni készülékeiket, és akkumulátort se cseréljenek, különben a személyes adatok lenullázódnak, és tartalék nélkül teljesen elvesznének. Egyelőre azt sem tudni pontosan, hány felhasználót érint, valamint az sem teljesen világos, hogy mindenki elvesztette-e az adatait. A Microsoft tranzakciókor nagyjából 1,2 millió felhasználója volt a szolgáltatásnak.

Hivatalosan nem közölték a felek, pontosan mi okozta a problémát. A weben terjedő pletykák közül dominánssá az a változat vált, mely szerint a Danger rendszerét kiszolgáló SAN fejlesztése vagy frissítése közben történt probléma, és nem állt rendelkezésre backup - ennek hipotézisnek ez utóbbi talán a leggyengébb pontja, hiszen valószínűtlenül hangzik, hogy több millió felhasználó több terabájtnyi adatáról ne legyen teljes távoli tükrözés egy másik helyszínen.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról