Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Google-ajándék a szenvedő újságoknak

Dojcsák Dániel, 2009. szeptember 10. 13:28
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A Google újra jótékony köntösébe bújva hirdet meg egy szolgáltatást, s ismét a szenvedő média segítségére siet. A Checkout fizetési rendszerébe egy mikrofizetési megoldást fejleszt, amivel a felhasználók könnyedén vásárolhatnak digitális tartalmakat, mondjuk újságcikkek olvasási jogát.

hirdetés

Könyöradomány?

A Google új projektje egyfajta válasz az amerikai újságkiadók szövetségének júniusi kérésére, miszerint a keresőóriás tehetne lépéseket azért, hogy az online kiadók hatékonyabban terjeszthessék tartalmaikat.

"Jelenleg a korai tervezés szakaszában járunk, de a mikrofizetési modell már biztos hogy elérhető lesz Google és nem Google érdekeltségek számára is a jövő év során valamikor" - írja a Newspaper Association of Americának címzett levelében a cég. Az ötlet lényege, hogy lehetőség legyen hatékonyan fizettetni néhány forintos összegeket is akár, melyeket egy aggregátoron keresztül összesítenének bizonyos időközönként. A megoldás enyhítene a hitelkártyás fizetés alsó összeghatárának problémáján, illetve növelné a bizalmat is a tartalmat árusítók felé, hiszen nem kellene személyes adatokat megadni a fizetéshez.

Együtt a kiadókkal

A Google a fejlesztések során folyamatosan egyeztet majd a kiadókkal és igyekszik megmutatni nekik, hogyan tudnák használni az új technológiát, hogyan tudnának magasabb bevételekhez jutni a digitális tartalmak értékesítése által. A Google továbbra is igyekszik fenntartani azt a képet önmagáról, hogy segíteni szándékozik a kiadókat abban, hogy nagyobb közönséget érjenek el, jobban összekapcsolódhassanak olvasóikkal és persze, hogy több pénzt kereshessenek. A Google elve, hogy a kiadónak teljes kontrollja van az általa előállított tartalom felett, s ha úgy dönt, hogy pénzt szeretne kérni az olvasásért, akkor a Google segít ebben, sőt, biztosítja, hogy ezek a tartalmak könnyebben megtalálhatóak legyenek a felhasználók számára.

A Checkout alapjában véve nem fog megújulni, nem lesz új szolgáltatása, egyszerűen finomításokkal egyre felhasználóbarátabbá tenné a cég rendszerét. A gesztus azonban úgy tűnik, hogy inkább csak vigaszdíj a Google-től. A kiadók és a médiumok világszerte sértődötten kommentálják a Google News területhódítását. Az aggregált hírtartalom elveszi a médiumok lehetőségét arra, hogy a címlappal vagy rovatokkal operáljanak, hiszen a felhasználók egy külső szájtról érkeznek, s oda is térnek vissza, miután végeztek az olvasással. Lényegtelenné válik a médiumok relevanciája, s egy misztikus módon működő algoritmuson múlik a témák és azon belül a megjelenések kiemelése.

Fordult a kocka

Alkalmazkodni persze mindig lehet és kell is, de a médiapiacnak elég sokkoló volt az online forradalom is önmagában, most pedig szembe kell néznie azzal, hogy az eredetileg az ő tartalmait böngésző és listázó cég átvette a stafétát. Az amerikai lappiac egyre erősebben érzi az új idők hatását, s sok helyen a minőségi újságírás eltűnését vizionálják a nem túl távoli jövőben.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Kotlin alapok Androidhoz, Android refaktorálás, React Native gyorsítósáv, UX és analitika, Azure IoT Edge, fintech élesben: alkalmazásfejlesztés banki aggregátor API-ra, itthon először!