Szerző: Dojcsák Dániel

2009. augusztus 11. 10:59

A Facebook megvásárolta a FriendFeedet

A Facebook nem tűri az erősödő konkurenciát a piacon, s megelőzve bármilyen váratlan fordulatot, felvásárolta a FriendFeedet. A FriendFeed egy helyen gyűjti össze a kiválasztott helyeken megjelenő tartalmakat, kommunikációt, illetve a felhasználó által az egyik szolgáltatáson közzétett hozzászólását képes a többi oldalon is elhelyezni.

Sok-az-egyben

A legegyszerűbb példa, hogy a Twitter-üzeneteket a Facebook üzenőfalra is továbbítja a szolgáltatás, de ha valaki úgy szeretné, akkor semmi akadálya annak, hogy egy kedvencnek jelölt YouTube-videó vagy egy Last.fm-en megszólaló zeneszám linkje megjelenjen más közösségi oldalakon. Ugyanígy lehetséges automatikus üzenetként megjeleníteni egyes blogok bejegyzéseit is. Másrészt pedig az \"ismerősnek jelölt\" felhasználók aktivitásait lehet nyomon követni anélkül, hogy mindegyik oldalra be kellene jelentkezni.

A túlzott integráció és az átjárhatóság potenciális veszélyt jelenthetne a Facebook üzenőfalára, így egyáltalán nem meglepő a legerősebb közösségi szájtot üzemeltető cég felvásárlási lépése. A Wall Street Journal értesülései szerint a Facebook közel 50 millió dollárt fizetett készpénzben illetve részvényekben a FriendFeedért: a 15 millió dollárnyi készpénz mellett a cég 32,5 millió dollár értéket képviselő részvényt ajánlott fel.

Ex-Google-ösök találmánya

A FriendFeedet 2007-ben alapította négy szoftvermérnök, akik korábban a Google sorait erősítették. Céljuk egyszerű volt: létrehozni egy olyan szolgáltatást, aminek segítségével a felhasználók valós időben, egy közös felületen keresztül követhetik barátaik aktivitását különböző közösségi szolgáltatásokon, például a Twitteren vagy a Facebookon. Habár a szolgáltatás ötletes és hiánypótló, két év alatt mégsem érte el a felhasználók száma a kritikus tömeget. A comScore szerint júniusban kevesebb mint 1 millió látogatója volt a FriendFeednek, míg a Facebookot 340 milliónál is többen keresték fel. A közösségi szájtokat alkalmanként látogatók számára nem vált vonzóvá, azok viszont, akik szinte éjjel-nappal a közösségi oldalakon lógnak, hasznos eszközt ismerhettek meg a FriendFeedben.

A Facebook egyelőre nem kommentálta a felvásárlást, annyi viszont biztos, hogy a FriendFeed 12 alkalmazottja mind csatlakoznak az új tulajdonoshoz, s tudásukat és tapasztalatukat a Facebook fejlesztésére, további javítására fordítják. A cél, hogy a későbbiekben a közösségi szolgáltatás tagjai könnyebben kommunikálhassanak, vagy oszthassanak meg tartalmakat azon ismerőseikkel is, akik még nem részei a világ legnagyobb közösségének.

Jut is, marad is


Bret Taylor, a FriendFeed egyik társalapítója ugyan a megállapodás részleteiről nem mondhatott sokat, de annyit elárult, hogy az összeolvadás ellenére a FriendFeed egy különálló szolgáltatásként továbbra is üzemel majd, de a cél a teljes integráció. Az elszalasztott Twitter-felvásárlást követően ez egy fontos lépés lehet az amerikai cégnek, hogy megtartsa, s tovább erősítse domináns szerepét a közösségi szolgáltatások piacán.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról