Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Magyar Telekom: IPTV-t mindenkinek!

Bodnár Ádám, 2009. június 11. 12:11
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A legnagyobb hazai távközlési szolgáltató nagykereskedelmi partnereivel közös IPTV-szolgáltatást indít, ami nem mást jelent, mint hogy a vállalat hálózatát használó szolgálatók mostantól nem csak szélessávú hozzáférést, hanem IPTV-szolgáltatást is nyújthatnak előfizetőiknek, a saját márkanevük alatt.

A társszolgáltatók és a Magyar Telekom által közösen nyújtott IPTV-szolgáltatás keretében egyéni programcsomagok alakíthatók ki a Magyar Telekom rendelkezésére álló televíziócsatornákból, a tartalomtulajdonosok által megszabott keretek között. A partnerek neve alatt kínált IPTV-szolgáltatás fejlesztésében maguk a társszolgáltatók is részt vettek, és a tesztelések lezárását követően folyamatosan hirdetik meg a szolgáltatást ügyfeleiknek.

A partnerszolgáltatók ügyfelei ugyanazokat a végberendezéseket (a set-top box mellett egy Wi-Fi rádióval is rendelkező hálózati elosztót) kapják mint a T-Home IPTV-előfizetők, a televízióra akár HDMI-kábelen keresztül is csatlakoztatható készülékek menüje azonban értelemszerűen különbözik.

A HWSW a Magyar Telekom kommunikációs igazgatóságától megtudta, a vállalat megkeresi ajánlatával a nagykereskedelmi partnereit, amelyek közül hárommal már meg is állapodott. Ezek egyik az Enternet, amely május végén jelentette be a Magyar Telekom platformjára épülő IPTV-szolgáltatását. Hogy melyik lehet a másik két, már szerződött szolgáltató, egyelőre nem tudni, de alighanem a legnagyobb előfizetői létszámú ADSL-szolgáltatók közül kerülhetnek ki.

IPTV-hálózatot hazánkban elsőként és sokáig egyedüliként a Magyar Telekom üzemeltetett. A cég német mintára, T-Home néven vezette be kínálatába az új szolgáltatást 2006 végén, a rendszer azonban eleinte az innovatív funkciók ellenére meglehetősen döcögős rajtot vett, és egészen a cég tavaly szeptemberi márkaváltásáig nem sikerült komoly áttörést elérnie. A márkaváltással járó kampánynak és a szolgáltatás egyre kiforrottabbá váló műszaki hátterének köszönhetően az értékesítés meglódult, ma már országszerte 50 ezer feletti járhat az előfizetők száma.

Az IPTV terjedését elsősorban technikai nehézségek hátráltathatták, az adáshoz ugyanis megfelelően nagy sávszélességű internetkapcsolatra van szükség, ami a DSLAM egységtől ("kisközpont") mért távolság függvénye. A nagyobb letöltési sebességű ADSL-csomagok mellé már nem is mindig "fér el" az IPTV anélkül, hogy az internetezést ne lassítaná. A DSL-hálózat folyamatos fejlesztési vélhetően azonban elhárítják ezeket az akadályokat és megindulhat az IPTV szélesebb körű térhódítása.