Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A Cisco ellen szövetkezik a HP és a Microsoft

Bizó Dániel, 2009. május 27. 13:47
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Élesedik a verseny az egységes kommunikáció piacán, magasabb fokozatba kapcsolt a HP és a Microsoft az egységes kommunikációs megoldások piacán folytatott versengésben.

A két vállalat nemrég stratégiai szövetségre lépett a terület meghódítása érdekében, amiről a felek hivatalosan elsőként a Las Vegas-i Interop rendezvényen beszéltek. Az igyekvés nem véletlen, az egységes kommunikációs megoldások magukba szippantják a korábban önálló telekommunikációs, emailezési, üzenetküldési és kollaborációs eszközök piacait, így az ilyen megoldások iránti igény folyamatosan bővül, a piac nagyságát több tízmilliárd dollárra teszik piackutatók, attól függően, hogyan definiálják a piacot magát. A lépés elsődleges célpontja nyilvánvalóan az egyre agresszívebbé váló Cisco.

A stílusosan Frontline Partnership névvel illetett megállapodás részeként a két óriásvállalat együttműködik az egységes kommunikációs termékek kutatás-fejlesztésében, melynek legfőbb célja az, hogy biztosítsák termékeik együttműködését, amiről keresztminősítéseket is kiállítanak. A felek munkacsoportokat állítotak fel annak érdekében, hogy a SharePoint, az Exchange és Office Communications szoftverek a lehető leginkább integrálódhassanak a HP ProCurve hálózati eszközeivel. Cél továbbá, hogy a HP Halo Telepresence által kezelt konferenciákba az Office Communicationsszel felszerelt PC-kkel is be lehessen csatlakozni.

A HP-Microsoft egységfrontja azonban továbbmegy ennél, és termékcsomagokat állítottak össze közösen, melyek kiterjednek a szerverekre, tárolókra, hálózati eszközökre, szoftverekre és szolgáltatásokra is, amibe beletartozik a felmérés, tervezés, megvalósítás, a felügyelet is -- akár on-demand kiszervezés formájában. A HP az ilyen megoldások bevezetése érdekében támogatása érdekében egy dedikált globális szervizcsapatot és egy marketingcsapatot hoz létre, ezzel a HP kvázi a Microsoft viszonteladójává válik az egységes kommunikációs termékek terén is. Az alakulat azonban ennél is tovább megy, és telkókon keresztül is igyekszik majd kínálni megoldásait a szélesebb piaci elérés érdekében, míg az előfinanszírozásban a HP Financial Services segít be.

A Cisco-hatás

A két vállalat megállapodása gyakorlatilag egyenes következménye a Cisco elmúlt nagyjából két év során tett lépéseinek. A hálózati eszközök piacának learatásával meghízott óriás először az egyre magasabb szintű kommunikációs szolgáltatások irányában kezdett el terjeszkedni, nem elégedett meg a hálózati forgalom csomagszintű kezelésével, a kommunikációs alkalmazásokat is magának akarja. A kollaborációs WebEx több mint két évvel ezelőtti, 3,2 milliárd dollár értékű felvásárlásával a Cisco végleg új fejezetet nyitott, és deklarálta igényét az egységes kommunikációs piac iránt, mely számára integrált hardver-szoftvercsomagokat képes kínálni. A vállalat múlt év szeptemberében egy olyan céget vásárolt fel, mely az Exchange helyére tud lépni. A WebEx portfólióba kerülő PostPath az Exchange által használt  MAPI/RPC protokoll visszafejtésével képesek gyári telepítésű Outlook klienseket is kiszolgálni.

Mindez azonban leginkább csak a Microsoftot, az IBM-et vagy az Avayát irritálhatta, a HP vállalati fókusza továbbra is az infrastrukturális megoldások szállítása volt, amit az EDS megszerzésével hatalmas szolgáltatási armadával erősített meg -- a manőver célpontja azonban az IBM. A HP-nál akkor pattant el a húr, mikor a Cisco, melynek legnagyobb partnere, év elején közölte, hogy belép a szerverpiacra, hogy egységes számítástechnikai infrastruktúrát szállítson az adatközpontokba -- így lényegében a valaha tiszta profillal rendelkező, széleskörű iparági támogatást élvező Cisco mára szinte minden nehézsúlyú szereplővel hadban áll, miközben a hazai pályán is új kihívásokkal kell szembe néznie. A 3Com néhány hete közölte, hogy ismét belép a nagyvállalati switchek globális piacára, és elsősorban a területet uraló Cisco pozícióit veszi tűz alá, miközben a HP, az IBM és a Dell már saját vagy más partnereik hálózati termékeit helyezik előtérbe.