Szerző: Bizó Dániel

2009. April 24. 14:01:02

Valószínűleg feladja a plazmapiacot az LG

[Digitimes/HWSW] Ismét felröppent a hír, hogy az LG Electronics (LGE) kivonulna a plazmatévék gyártásából. A Digitimes forrásai szerint egy kínai vállalatnak próbálja eladni feleslegessé vált berendezéseit és technológiáját -- a vállalat tagad. A lépés az LGE egy átfogóbb globális racionalizálási programjának része lehet.

[Digitimes/HWSW] Ismét felröppent a hír, hogy az LG Electronics (LGE) kivonulna a plazmatévék gyártásából. A Digitimes forrásai szerint egy kínai vállalatnak próbálja eladni feleslegessé vált berendezéseit és technológiáját -- a vállalat tagad. A lépés az LGE egy átfogóbb globális racionalizálási programjának része lehet.

Az LGE a plazmatévék forgalmazásának befejezését fontolgatja, ha tovább folytatódik a területet sújtó válság, mondta el februárban a Kyodo Newsnak Lee Gyu-hong. a japán divízió alelnöke. Lee szerint már nem lehet sokkal lejjebb szorítani a költségeket, és amennyiben az árak a jelenleg ütemben erodálódnak, nem lát jövőt ebben az üzletben. A Digitimes friss értesülései szerint az LGE már döntött is, és az első negyedéves eladási adatok, a világgazdasági kilátások, és az egyre nagyobb méretű LCD-k kiszorító ereje miatt meg kíván szabadulni a területtől.

A dél-koreai vállalat a kínai Changhong tévégyártóval tárgyal a plazmatévét gyártói berendezéseinek és kapcsolódó szellemi tulajdonának eladásáról. Az LGE adatai azt mutatják, a plazmatévék idei piaca stagnáló, 14,9 millió darabra becsülhető, melyből az LGE mindössze 3 milliót szállít le, értesült anonim forrásaiból a tajvani magazin. Ez az eladási terv azt jelenti, a vállalat a tavalyinál egymillióval kevesebb plazmatévé értékesítésével számol, ráadásul az év hátralévő részében alig várható javulás az idei első negyedévhez képest, mely a negyedik negyedévet követően ismét siralmasan sikerült: csökkenő szállítások, hatalmas árnyomás rövidtávon, miközben a rivális plazmaszállítók és az LCD-technológia egyaránt szorítják ki a piacról az LGE plazmatermékeit.

A kivonulást valószínűsíti az is, hogy az LGE nemrég megerősítette, nem kíván nagyobb befektetéseket ölni a plazmapanelek gyártásába, és kisebb kapacitásbővítési beruházásokra is csekély esélyt lát, ugyanis a költségcsökkentés a cég elsődleges prioritása jelenleg, hogy javítsa készpénztermelő képességét, és felkészüljön egy a recesszió esetleges elhúzódására. A vállalat kommunikációs igazgatója ugyanakkor tagadta, hogy a vállalat a területről történő kivonulást tervezné, és állítja, a plazmagyártás nyereséges.

Lee, a japán egység vezetőjének elmondása alapján ha az LG úgy dönt, kivonul a plazmatévék piacáról, úgy az egyet jelent a panelgyártás végével is, így külső ügyfeleinek másik beszállítót kell választani, ami lényegében kettő gyártót jelent, a Samsungot és a Panasonicot. Az LG szerződéses kötelezettségeinek kifutási ideje vélhetően legalább egy év, így idén még biztosan vásárolhatunk LG plazmatévéket. Az LG plazmapanelekből származó bevétele éves szinten 47 százalékkal esett vissza a negyedik negyedévben, részesedése az eladott panelek számában 20 szazalékot tett ki. A Lee szerint a növekedés érdekében az LG a jövőben a Sony LCD-piaci pozícióira fókuszál.

Amennyiben az LGE valóban kivonul a plazmapiacról, úgy az lényegében kétszereplőssé szűkül. Az LGE jelenleg a harmadik legnagyobb PDP-gyártó a rendkívül agresszív Panasonic és a Samsung SDI mögött, részesedése a DisplayBank becslése szerint 25 százalékot tett ki az év első hónapjában. A felső kategóriára összpontosító japán Pioneer szintén ez év elején közölte, hogy jövő áprilisától kivonul a plazmapiacról, egyúttal teljes tévégyártási tevékenységétől megszabadul. A terület nagyobb gyártója még a Hitachi, részesedése azonban mindössze 4 százalék körüli, és szintén megerősítette kivonulását a területről.

a címlapról