Szerző: Dojcsák Dániel

2009. március 09. 16:01:54

Alig nő a vezetékes szélessávra előfizetők száma

Január végére 1,55 millióra nőtt a vezetékes szélessávú internetelőfizetések száma, ami 13 ezres bővülés az egy hónappal korábbihoz képest. A DSL-előfizetők száma fél százalékkal 799 ezerre nőtt, míg a négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) ügyfeleinek száma 1,3 százalékkal 541 ezerre emelkedett.

[HWSW] Január végére 1,55 millióra nőtt a vezetékes szélessávú internetelőfizetések száma, ami 13 ezres bővülés az egy hónappal korábbihoz képest. A DSL-előfizetők száma fél százalékkal 799 ezerre nőtt, míg a négy legnagyobb kábelmodemes szolgáltató (UPC, T-Kábel, Fibernet, DIGI) ügyfeleinek száma 1,3 százalékkal 541 ezerre emelkedett.

Az NHH legfrissebb vezetékes gyorsjelentéséből az is kiderül, hogy a vezetékes fővonalak száma csökkent. A korábbi kimutatások alapján 2008 végén 3,094 millió vezetékes fővonal volt bekapcsolva Magyarországon, azonban ezt visszamenőleg korrigálni kellett az egyik szolgáltató miatt, mert az nem szerepeltette a statisztikákban a VoIP-hangcsatornáinak számait. Így a bekapcsolt vezetékes vonalak száma 2008 végén a korábban jelzett 3,094 millió helyett valójában 3,144 millió volt, ami idén januárban 11 ezerrel 3,133 millióra csökkent.

A korrekció miatt módosult a 100 főre jutó vonalak száma, illetve a háztartások ellátottságát jelző mutató is. A korrigált adatok szerint 2008 végén 100 lakosra 31,33 hangátviteli csatorna jutott, a háztartások ellátottsága pedig 62,57 százalékos volt. Januárban ez a két mutató 31,23-ra, illetve 62,4 százalékra változott.

A kevesebb vezetékes vonalon mégis egyre többet beszélgetnek a magyarok, a kezdeményezett hívások időtartamába a decemberi 533 millióról ez januárra 545 millió percre növekedett. A hívások átlagos hossza 3,23 percről 3,4 percre emelkedett. Januárban 513 ezer fogyasztó 38 millió percnyi telefonáláshoz vette igénybe a közvetítőválasztást, így annak súlya a kezdeményezett hívásokon belül 8,26 százalékról 6,94 százalékra csökkent.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 19:53

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.