Szerző: Bodnár Ádám

2009. január 6. 13:53

A Logitechet is elérte a válság, a dolgozók 15 százalékának mond fel

[Wall Street Journal/HWSW] A mélyülő gazdasági válság miatt visszavonta a 2009-es pénzügyi évére vonatkozó előrejelzését a Logitech. A beviteli eszközeiről, PC-perifiriáiról ismert vállalat átszervezéseket és elbocsátásokat is bejelentett.

[Wall Street Journal/HWSW] A mélyülő gazdasági válság miatt visszavonta a 2009-es pénzügyi évére vonatkozó előrejelzését a Logitech. A beviteli eszközeiről, PC-perifiriáiról ismert vállalat átszervezéseket és elbocsátásokat is bejelentett.

Guerrino De Luca, a svájci vállalat igazgatótanácsának elnöke a Wal Street Journalnak elmondta, a Logitech drámai keresletzuhanást érzékel, amely nem köthető egyetlen termékkategóriához sem, egyszerűen annak a jele, hogy a fogyasztók arra számítanak, nehéz idők jönnek. "Ha 2009 a pénzügyi krízis éve volt, 2009 a gazdasági krízisé lesz" -- fogalmazott De Luca. A Logitech sietett leszögezni, hogy készpénztartalékai masszívak és nincs adóssága, megszerzett piaci részesedését sem fenyegeti veszély.

Pár hónapon belül a Logitech most másodszor csökkenti pénzügyi előrejelzését. Tavaly a vállalat arra számított, 15 százalékkal nő a bevétele 2009-ben, októberben azonban már csak 6-8 százalékos bővülésről szólt az előrejelzés. A vállalat ezúttal nem szolgált pontos számokkal, de Luca szerint a decemberben véget ért negyedév ereményeivel együtt jelentik meg a frissített 2009-es terveket.

Gerald Quindlen elnök-vezérigazgató szerint 2008 utolsó negyedévében a kiskereskedelmi forgalom látványosan meggyengült. "Szerintünk a gazdasági környezet a következő hónapokban tovább romlik és ezért sürgős lépéseket kell tennünk, hogy a költségeinket a várhatóan elhúzódó lejtmenethez igazítsuk." A cégnél főállásban dolgozó 3500 alkalmazott 15 százalékának leépítése várható, ami több mint 500 fő elbocsátását jelenti.

Gazdasági elemzők szerint a Logitech bejelentése nem csak az informatikai szektor gyengélkedésére utal, hanem a fogyasztói bizalom jelentős megingását is előrevetíti. A svájci cég legkeresetteb termékei viszonylag olcsó perifériák (pl. egerek, billentyűzetek), és mindenki számára nagyon rossz jel, ha a fogyasztók már az ilyen apróságokat sem engedhetik meg maguknak.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról