Szerző: Bizó Dániel

2008. április 11. 11:59

A Yahoo! és a Microsoft is szövetségeseket keres a felvásárlási huzavonában

[Wall Street Journal/HWSW] Az America Online (AOL) tulajdonosával, a Time Warnerrel, és a Google-lel egyaránt kokettál a Yahoo!, hogy elkerülhesse a Microsoft ölelő karjait, de legalábbis egy magasabb árat kényszerítsen ki. A Time Warner és a Yahoo! közel állnak ahhoz, hogy megállapodást kössenek online tevékenységük egyesítésére, miközben a Microsoft a News Corppal igyekszik megegyezésre jutni egy közös licitálás érdekében, írja a Wall Street Journal. Egy további sakklépésként a Yahoo! szerdán közölte, jövő héttől teszteli a Google AdSense szolgáltatását.

[Wall Street Journal/HWSW] Az America Online (AOL) tulajdonosával, a Time Warnerrel, és a Google-lel egyaránt kokettál a Yahoo!, hogy elkerülhesse a Microsoft ölelő karjait, de legalábbis egy magasabb árat kényszerítsen ki. A Time Warner és a Yahoo! közel állnak ahhoz, hogy megállapodást kössenek online tevékenységük egyesítésére, miközben a Microsoft a News Corppal igyekszik megegyezésre jutni egy közös licitálás érdekében, írja a Wall Street Journal. Egy további sakklépésként a Yahoo! szerdán közölte, jövő héttől teszteli a Google AdSense szolgáltatását.

A Time Warner és a Yahoo! egy olyan megállapodáson dolgoznak a Wall Street Journal értesülései szerint, mely beolvasztaná az AOL-t a Yahooba, valamint ezen túlmenően egy készpénzinjekcióban is részesülne a Time Warner részéről a kombinált szervezet, amit részben a Microsoft által ajánlott ár feletti részvény-visszavásárlásra fordítanának, ezzel növelve a befektetői értéket. Egy további húzásként a Yahoo! a Google AdSense hirdetési rendszerét kezdi el tesztelni jövő héten, mely elemzők szerint sokkal hatékonyabb, mint a Yahoo! saját rendszere -- látogatónként több bevételt generál.

A Microsoft sem tétlenkedik ez idő alatt. A redmondiak a Wall Street Journal forrásai alapján a News Corporationnel, a világ legnagyobb médiakonglomerátumával folytatnak párbeszédet, hogy egy közös ajánlattal lépjenek elő a Yahoo! megszerzése érdekében. A News Corp. a világ legnagyobb közösségi portáljának, a MySpace-nek a tulajdonosa, de számos internetes szolgáltatóban érdekelt ezen felül (pl. IGN). Az érintettek és elemzők szerint ugyanakkor egy háromoldalú integráció tovább fokozná egy egyébként sem elhanyagolható rizikót, amit a három szervezet tevékenységének, kultúrájának és informatikai rendszereinek egyesítése jelentene.

Amennyiben a Yahoonak sikerül is megállapodásra jutni az AOL beolvasztásáról, amiért cserébe a Time Warner 20 százalékos részesedést szerezne a vállalatban, még mindig meg kellene győznie részvényeseit, hogy jobban járnak, mintha elfogadnák a Microsoft gyors pénzszerzést ígérő ajánlatát. Ebben segíthet egy Google-lel kötött megállapodás is, ugyanakkor ez versenyjogi szempontból kétséges opció az online reklámpiac túlzott koncentrálódása miatt. Befektetői vélemények szerint a Yahoo! erőfeszítései ellenére továbbra is a Microsoft a legesélyesebb befutó. A Yahoo! részvényeinek 74 százaléka intézményi befektetők kezében van.

A Microsoft február elsején tett 44,6 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot a Yahoora, ami 62 százalékos árprémiumot jelentett az előző napi tőzsdei záráshoz képest. A szoftveróriás ezzel szakított korábbi akvizíciós stratégiájával, mely tartózkodott a nagyméretű vállalatok bekebelezésétől annak kockázatai miatt, ami jól jelzi a Google elleni küzdelem eredménytelenségét és Redmond elszántságát. A Yahoo! igazgatótanácsa azonban visszautasította az ajánlatot, arra hivatkozva, hogy az jelentősen alulértékeli a vállalatot. Az azóta eltelt több mint két hónapban a vállalat vezetősége alternatívákat keres befektetőinek, hogy elkerülje a Microsoft ölelését, ezt megelégelve azonban Steve Ballmer néhány napja fenyegető hangvételű nyílt levelet küldött az igazgatótancsának, ellenséges felvásárlást helyezve kilátásba, amennyiben három héten belül nem kötnek megállapodást.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról