Szerző: Ady Krisztián

2007. november 28. 11:02:04

Európában is jobban fogy a Blu-ray a HD DVD-nél

[Clubic] Az európai Blu-ray Disc Szövetség promóciós bizottsága szerint átlépte az egymilliós példányszámot az Európában eladott Blu-ray kiadványok száma. A Szövetség szerint komoly előnyt tudhat magáénak kontinensünkön a nagyobb kapacitást nyújtó lemez, az eladott HD-filmek 73 százalékát teszi ki a Blu-ray formátum, míg a HD DVD csak 27 százalékot tudhat magáénak.

[Clubic] Az európai Blu-ray Disc Szövetség promóciós bizottsága szerint átlépte az egymilliós példányszámot az Európában eladott Blu-ray kiadványok száma. A Szövetség szerint komoly előnyt tudhat magáénak kontinensünkön a nagyobb kapacitást nyújtó lemez, az eladott HD-filmek 73 százalékát teszi ki a Blu-ray formátum, míg a HD DVD csak 27 százalékot tudhat magáénak.

A bizottság közlése szerint az egymilliós volumen csak akkor állja meg a helyét, ha a hagyományos filmeket vesszük alapul, a szintén Blu-ray lemezeken érkező PlayStation 3 játékokkal együtt 21 milliós példányszámokról beszélhetnénk. A HD DVD-n azonban csak filmek érkeznek, így ez nem lenne korrekt összehasonlítás.

A Blu-ray kiadványok toplistáját a 300, Pókermber 3 és a legutóbbi Karib tenger kalózai film vezeti. A következő generációs DVD címéért folyó harcban nem csak Európában, az Egyesült Államokban is a Blu-ray aratja egyelőre le a babérokat, a legutóbbi, októberi adatok szerint minden egyes eladott HD DVD filmre kettő jutott egy ideje a tengerentúlon.

Bár a HD DVD a Toshiba agresszivitásának köszönhetően előnyre tett szert tavaly, a Blu-ray nagyobb hardvergyártói és kiadói támogatottságának, valamint a PlayStation 3 rajtjának köszönhetően hamar ledolgozta hátrányát a születendő HD-lemezpiacon. Érdekes módon azonban maga a Sony az, mely pesszimistán látja a helyzetet, a vállalat elnök-vezérigazgatója, Howard Stinger legutóbbi nyilatkozatai éles kontrasztban állnak a Blu-ray eddigi látszólagos fontosságával a Sony számára, melynek többek között a PlayStation 3 konzol stratégiáját is alárendelte.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 03:35

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.