Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
Felhőből visszaköltözéstől egészen egy banki malware evolúciójáig. Üzemeltetői és IT-biztonsági meetupokkal érkezünk!

Felhagy a digitális fényképezőgépek gyártásával a HP

Ady Krisztián, 2007. november 08. 13:55
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

[C|Net] Stratégiaváltást hajt végre a digitális kamerapiaccal kapcsolatban a Hewlett-Packard: a jövőben teljes egészében külső cég kezébe adja a gyeplőt, leáll a kameragyártatással és a saját tervezéssel, sőt, az értékesítést is a külső cég végzi majd. A HP neve alatt kamerákat fejlesztő, készítő és terjesztő vállalat kilétéről 2008 első felében lebbenhet fel a fátyol. A karácsonyi szezonban továbbra is megvásárolhatók lesznek a HP digitális fényképezőgépei.

hirdetés
[C|Net] Stratégiaváltást hajt végre a digitális kamerapiaccal kapcsolatban a Hewlett-Packard: a jövőben teljes egészében külső cég kezébe adja a gyeplőt, leáll a kameragyártatással és a saját tervezéssel, sőt, az értékesítést is a külső cég végzi majd. A HP neve alatt kamerákat fejlesztő, készítő és terjesztő vállalat kilétéről 2008 első felében lebbenhet fel a fátyol. A karácsonyi szezonban továbbra is megvásárolhatók lesznek a HP digitális fényképezőgépei.

Most is más gyártja

A HP jelenleg a tajvani Ability Enterprise-szal -- egyike Tajvan három legnagyobb OEM/ODM kameragyártóinak -- gyártatja saját fejlesztésű digitális fényképezőgépeit. A váltást követően a jövőben erőforrásait a "Print 2.0" kampányba öli majd, mely továbbra is szervesen kapcsolódik a digitális képekhez, azok megosztásához, nyomtatásához. A következő generációs nyomtatási platformot népszerűsítő kampány három területet fog át, a nyomtatási sebesség növelését és költség csökkentését, a webes nyomtatás egyszerűbbé tételét, illetve a digitális tartalmak készítésének és terjesztését.

A kiválasztott partner licencet kap a tervezés és gyártás/gyártatás mellett a terjesztésre is a HP márkanév alatt. A stratégiaváltás 30 millió dollárral érinti az október 31-gyel záródó negyedik üzleti negyedév adózás előtti eredményét. A vállalat döntése nem lepte meg az elemzőket, Tim Bajarin, a Creative Strategies elnöke szerint a HP egyébként is csak azért lépett be a kamerapiacra, hogy ezzel is segítse, támogassa a nyomtatóüzletág által kitűzött célok elérését. A jelenlegi agresszív árazás mellett érthető, hogy a HP nem visz tovább egy olyan üzletágat, mely nem tartozik az alap üzleti profilba, tevékenységi körbe.

A vállalat fejőstehene, a nyomtatási és képalkotási üzletág legutóbb szolid negyedévet zárt, az IPG (Imaging and Printing Group) bevétele 6 százalékkal 7,2 milliárd dollárra nőtt. A kellékanyagok forgalma 10 százalékkal, a vállalati termékek forgalma 3 százalékkal nőtt egy év alatt, miközben a fogyasztói készülékek, köztük a digitális kamerák eladásai 2 százalékkal csökkentek. Az IPG üzemi eredménye 1,2 milliárd dollár volt, szemben az egy évvel korábban elért 1 milliárd dollárral.

HP Photosmart R967
Sok megapixel, haladó képességek elfogadható áron

Piaci körkép

A HP talán pont időben száll ki, az IDC legutóbbi előrejelzése szerint még körülbelül két évig számíthatnak mérsékelt növekedésre a digitális kamerák piacán szereplő cégek. A 2009-ben 111 millió darabbal csúcsra érő, telítődő piac ezt követően csökkenő tendenciába mehet át. A korábbi jóslásokhoz hasonlóan azonban nagy a bizonytalanság, az IDC korábban, 2005-ben a 2007-es évre jósolta a hanyatlás elkezdődését.

A digitális kamerák piacát a legutóbbi, 2006-is eredmények alapján a japán Canon vezeti, 18,7 százalékkal, míg második a Sony 15,8 százalékos eredménnyel. A harmadik hely az Eastman Kodaké volt, 10 százalékkal, negyedik hely pedig az Olympusé 8,6 százalékos részesedéssel, akit majdnem utolért a tavaly brillírozó Samsung.

A HP évekkel ezelőtt lépett be a digitáls fényképezőgépek piacára, igazán átütő sikert azonban nem sikerült elérnie, mára pedig marginális értékre csökkent piaci részesedése, nincs benne az első hétben, 7 százalékot sem ér el globális része. A HP kamerái itthon a Sulinet program alatt voltak rendkívül népszerűek, főleg akkor, amikor kivonták őket a programból, azonban fotónyomtatóval együtt még mindig adókedvezménnyek lehetett megvásárolni őket. A HP főleg azonos megapixelszám mellett alacsonyabb árral és extra képességekkel próbálta meghódítani a vásárlókat.

Értékes technológia

A HP saját technológiákat is fejlesztett, melyek nem csak HP fényképezőgépeire korlátozódnak. A Flextronics-szel 2006 végén kötött licencmegállapodásnak köszönhetően a HP mérnökei által fejlesztett szoftver drasztikusan növelheti a kamerás telefonok képminőségét. A Flextronics több nagy gyártónak, többek között a Motorolának, a Kyocerának és a Sony Ericssonnak is gyárt kamerás mobiltelefont.