Szerző: Bodnár Ádám

2007. április 6. 09:16

Az uniós piac lehetőségeit feszegetik a IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencián

Milyen jogszabályi, pénzügyi, logisztikai problémákkal kell megküzdenie annak, aki az EU-piacokra szeretne szállítani? Mik azok a hazai termékek és szolgáltatások, amelyek értékesíthetők külföldön is? Vannak-e olyan vállalkozások, akik ezt már sikerrel művelik? Ezekre a kérdésekre keresik a választ az április 17-én megrendezésre kerülő IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia előadói. A rendezvény fő témája a magyar vállalatok nemzetközi, elsősorban uniós versenyképessége.

[HWSW] Milyen jogszabályi, pénzügyi, logisztikai problémákkal kell megküzdenie annak, aki az EU-piacokra szeretne szállítani? Mik azok a hazai termékek és szolgáltatások, amelyek értékesíthetők külföldön is? Vannak-e olyan vállalkozások, akik ezt már sikerrel művelik? Ezekre a kérdésekre keresik a választ az április 17-én megrendezésre kerülő IV. Elektronikus Kereskedelem Konferencia előadói. A rendezvény fő témája a magyar vállalatok nemzetközi, elsősorban uniós versenyképessége.

A szervezők főleg olyan,az elektronikus kereskedelemben már eredményeket elért vállalkozások részvételére számítanak,akik érdeklődnek az európai piacokon való megjelenés lehetőségei iránt. A programban szerepelnek általános piaci elemzések,a kérdéskört gazdasági, jogi szempontból körbejáró elméleti beszámolók, illetve az európai piacra lépés konkrét teendőit és kihívásait bemutató, gyakorlati szemléletű előadások. Az előadók az állami adminisztráció,a tudományos kutatás és a piaci szereplők köréből kerülnek ki.

A konferencia előadója többek között Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezetője, valamint Dr. Duma László, az ADVERSUM Tanácsadó és Szolgáltató Kft. ügyvezetője. A rendezvényt reggel 9-kor dr. Bőgel György, a Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért (SzEK) elnöke, a Debreceni Egyetem és a CEU tanára nyitja meg, ebéd után pedig Bakács Tibor Settenkedő kritikus és marketingszakember próbálja meg feldobni a hangulatot "Gerillák a marketingben:Oszama Bin Laden betör a piacra" című előadásával.

A két kerekasztal-beszélgetés közül az egyiken az EU-s megrendelések kiszállításáról cserélnek eszmét a posta és két futárszolgálat képviselői, a másikon már EU-piaci tapasztalatokat szerzett vállalkozások vezetői és a GVH szakértője beszélgetnek Talyigás Judit SzEK-alelnökkel. A rendezvény főszponzora az e-kereskedelmi megoldásait bemutató Oracle, további támogatója az Inter-Európa Bank és a 2006-ban Az Év Internetes Kereskedőjévé választott Vatera.hu. A konferencia szakmai támogatója a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium.

A nyári leállás után, október 5-én és 7-én az Amazon felhőszolgáltatása és a microservicek témája köré épülő meetupokkal indul újra a HWSW free! meetup-sorozat.

a címlapról