Szerző: Bodnár Ádám

2006. október 06. 10:06:09

A nők jobban kedvelik az online játékokat mint a férfiak

[News.com] Nem újdonság, hogy a férfiak szívesebben múlatják az időt számítógépes vagy videojátékokkal mint a nők, egy amerikai felmérés szerint azonban az online játékokat a nők kedvelik jobban.

[News.com] Nem újdonság, hogy a férfiak szívesebben múlatják az időt számítógépes vagy videojátékokkal mint a nők, egy amerikai felmérés szerint azonban az online játékokat a nők kedvelik jobban.

A Nielsen Entertainment által tegnap nyilvánosságra hozott adatok szerint a 298 milliós Egyesült Államokban 117 millióan játszanak PC-n vagy konzolon hetente legalább egyszer egy órát. A játékosok 56 százaléka az interneten is szokott játszani, azonban érdekes módon az online játékosok többsége, 64 százaléka nő. A felmérésből kiviláglik, hogy a számítógépes és videojátékok már közel sem csak a tinédzserek hobbija. Bár az aktív játékosok többsége, 40 százaléka tini, már 15 százalékkal képviselteti magát a 45 évesnél idősebb korosztály is.

A konzoljátékosok többsége egyszerre több készülékkel is rendelkezik. A megkérdezettek 59 százalékának volt PlayStation 2-je, 33 százalékának Xboxa, 30 százalékának GameCube-ja, 15 százalékának pedig Xbox 360-ja. A válaszadók 8 százaléka Xboxszal és Xbox 360-nal egyaránt rendelkezik. Az aktív játékosok átlagosan 14 órát játszanak hetente a konzoljukon és 17 órát az olyan hordozható készülékeken, mint a PlayStation Portable vagy a Nintendo Game Boy. A megkérdezettek 24 százaléka a mobiltelefonján is szokott játszani. A legnépszerűbb játékplatform azonban továbbra is a személyi számítógép, a válaszadók 64 százaléka rendszeresen játszik PC-s programokkal -- ebbe beletartoznak a weboldalakon elérhető ingyenes (Flash) "játékocskák" is.


Minden idők legsikeresebb PC-s játéka: The Sims

A játék- és hardveripar szereplői szerint a konzolok előbb-utóbb átveszik a PC-ktől a vezető szerepet és első számú játékplatformmá válnak. Az Informa Telecoms & Media piackutató vállalat becslése szerint 2010-ben már 17,16 milliárd dollárt tesz majd ki a konzolos játékok értékesítéséből származó bevétel, míg a PC esetében 2,96 milliárd körül alakul.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 27. 13:15

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.