Szerző: Ady Krisztián

2006. május 25. 10:29

Megdobja az LCD-televíziók eladási mutatóit a labdarúgó világbajnokság

[News.com] A DisplaySearch piackutató vállalat legfrissebb adatai is alátámasztják, hogy a labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően második karácsonyi szezont élhettek, élhetnek meg a műszaki áruházak és szaküzletek. Az első negyedév során 135 százalékkal több LCD-televízió talált gazdára, mint egy évvel ezelőtt a hasonló időszakban, míg az LCD-tévék aránya elérte az össze televízióértékesítés 17 százalékát, szemben az egy negyedévvel korábbi, karácsonyi szezon 15 százalékával.

[News.com] A DisplaySearch piackutató vállalat legfrissebb adatai is alátámasztják, hogy a labdarúgó világbajnokságnak köszönhetően második karácsonyi szezont élhettek, élhetnek meg a műszaki áruházak és szaküzletek. Az első negyedév során 135 százalékkal több LCD-televízió talált gazdára, mint egy évvel ezelőtt a hasonló időszakban, míg az LCD-tévék aránya elérte az össze televízióértékesítés 17 százalékát, szemben az egy negyedévvel korábbi, karácsonyi szezon 15 százalékával.

A lapos kijelzővel rendelkező LCD-televíziókból származó bevételek 115 százalékkal nőttek az első negyedévben és elérték a 8,8 milliárd dollárt. Az adatokból látszik, hogy a "legrosszabbul" az LCD-panelek készítői, illetve a televíziógyártók jártak, hiszen a bevételek kisebb mértékben nőttek a darabban mért növekedésnél, azaz az árversenynek köszönhetően folyamatosan csökken az eladási ár, így a gyártók profitja is.

100% növekedés?
A DisplaySearch előrejelzése szerint az idén világszerte mintegy 40 millió LCD-tévé találhat gazdára. A tavasszal saját márkájú LCD-tévékkel jelentkező Albacomp becslése szerint Magyarországon körülbelül 60 ezer LCD-televíziót értékesíthetnek ebben az évben.
A bevételek növekedése elsősorban annak köszönhető, hogy az új televíziókra vágyók az egyre nagyobb méretű lapostelevíziókat vásárolják, az átlagos méret nem kevesebb mint 19 százalékkal nőtt az elmúlt időszakban. A 32 hüvelykes, azaz 82 cm-es képátló már kicsi a vásárlók többségének, ma már 37 hüvelykes, vagy annál nagyobb képátlójú LCD-televíziókat visznek haza az üzletekből. Bár a hagyományos katódsugárcsöves (CRT) televíziók még mindig jóval népszerűbbek az LCD-tévéknél, 30 hüvelyk felett már több lapostelevíziót vesznek, mint képcsövest.

A gyártók rangsora nem sokat változott az első negyedév során, az élen még mindig a Philips áll, 13,9 százalékot birtokolva a globális LCD-televízió tortából, bár a vállalat csak a negyedik a bevételek alapján készített listán. Érték alapján a Sony az első számú LCD-gyártó, míg az értékesített darabszám szerint a japán gyártó csak a negyedik helyen áll. A Sharp a Samsunggal helyet cserélve előrelépett a második helyre.

A hazai kereskedők sem hagyják ki a kínálkozó lehetőséget, hiszen a postaládákat és szórólaptartókat hetek óta elborítják a szaküzletek LCD-televízió kínálatát tartalmazó prospektusok, szórólapok. Kétségtelen, hogy sokakat egy ilyen sportesemény is elcsábíthat a régi készülék lecserélésére, a nagyobb képernyőjű és korszerűbb LCD-televízió megvásárlására. A június 9-én induló labdarúgó világbajnokságot az RTL Klub és saját sportcsatornája közvetíti.

Az LCD-monitorok szélesvásznú kijelző akár jól is jöhet, hiszen azt már 2003 decembere óta tudjuk, hogy az eseményt kizárólag 16:9 szélesvásznú formátumban közvetítik a helyszínekről, a kérdés már csak az, hogy a magyar csatornákon is ilyen formában továbbítják-e a televíziókészülékek felé.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról