Szerző: Bodnár Ádám

2006. február 28. 09:21

Ma már bárki készíthet adathalász weboldalt

[News.com/HWSW] Bár a felhasználók hiszékenységére apelláló levelek száma csökkent, decemberben mégis mintegy 65 százalékkal növekedett az adathalász (phishing) weboldalak száma -- derül ki az Anti-Phishing Working Group által nyilvánosságra hozott jelentésből. Szakértők szerint a növekedés legfőbb oka, hogy már elérhetők az interneten azok az eszközök, amelyek segítségével bárki képes egy adathalász-weboldal létrehozására és a megtévesztő levelek kiküldésére.

[News.com/HWSW] Bár a felhasználók hiszékenységére apelláló levelek száma csökkent, decemberben mégis mintegy 65 százalékkal növekedett az adathalász (phishing) weboldalak száma -- derül ki az Anti-Phishing Working Group által nyilvánosságra hozott jelentésből. Szakértők szerint a növekedés legfőbb oka, hogy már elérhetők az interneten azok az eszközök, amelyek segítségével bárki képes egy adathalász-weboldal létrehozására és a megtévesztő levelek kiküldésére.

Amint az ismert, az adathalászat olyan módszer a személyes adatok, például felhasználói nevek és banki adatok eltulajdonítására, amely a felhasználók megtévesztésén alapul. Az elkövetők létrehoznak a népszerű bankok weboldalához megtévesztésig hasonlító oldalt, majd e-mailben ide irányítják a felhasználókat "adategyeztetés" céljából. Sok gyanútlan ügyfél esik bele a csapdába és adja meg személyes és banki adatait, amelyekkel a csalók vissza is élnek, rendszerint hamis bankkártyákat készítenek, amelyekkel aztán automatákból pénzt vesznek fel a felhasználó számlájáról.

Joel Camissar, a Websense biztonsági cég Ausztráliáért és Új-Zélandért felelős menedzsere a ZDNetnek elmondta, a helyzet rendkívül hasonló ahhoz, mint amikor megjelentek a tömeges e-mailküldő férgek készítéséhez használatos programok, és a tinédzserek nekiálltak kipróbálni a tudásukat. Az egyik legnépszerűbb, phishin-oldalak létrehozására szolgáló szoftver a Rock Phish Kit, amely novemberben tűnt fel a világhálón.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról