Szerző: Bodnár Ádám

2006. február 6. 10:29

Növekedett a Gateway bevétele, de a profitja csökkent

Wayne R. Inouye
Wayne R. Inouye
[News.com/HWSW] Csökkent a Dell és a HP mögött a harmadik legnagyobb amerikai PC-gyártó, a Gateway nyeresége, mivel egy évvel korábban a cég eredményét egy egyszeri tétel jelentősen növelte.

A legutóbbi negyedévet a cég 1,12 milliárd dolláros bevétellel és 22,4 millió dolláros nettó profittal zárta, egy évvel korábban a Gateway 1,03 milliárdos forgalomról és -- egy részvényügyletekkel kapcsolatos 100,5 milliós egyszeri tétel beérkezése miatt -- 93,9 milliós profitról számolt be. Noha a mostani negyedévben a részvényenkénti 6 centes profit az elemzői várakozáson felül alakult, a bevétel elmaradt a szakértők által várt 1,24 milliárd dollártól. Egy éve az egyszeri tételek nélkül részvényenként 2 cent veszteséget ért el a cég.

Egyre inkább úgy tűnik, hogy magára talál a tehénmintás dobozairól ismert Gateway. Amint arról beszámoltunk, a vállalat az ezredfordulót követően csak keresztül csak szenvedett a versenytársak árnyékában, bevételei folyamatosan csökkentek és rendre veszteséges volt, az átszervezések és leépítések sem hozták meg a szükséges hatékonyságot. 2004-ben aztán a cég megvette az olcsó PC-iről ismert eMachinest és ezzel megjelent a legnagyobb amerikai kiskereskedelmi üzletekben.

A tranzakció lezárása után az eMachines vezetője, Wayne Inouye lett a Gateway elnök-vezérigazgatója. Inouye nem volt szívbajos, bezáratta a Gateway összes kiskereskedelmi üzletét és elbocsátotta a cég alkalmazottainak mintegy felét és megszabadult a szórazkoztató-elektronikai termékektől. A hatékonyság növelése érdekében az új vezető csökkentette az alkatrész-beszállítók számát és új megállapodásokat kötött a kiskereskedőkkel. A lépések meghozták a sikert, a Gateway növekedésnek indult és nyereségessé vált.

Noha a cég 6,8 százalékos piaci részesedésével csak messze lemaradva követi nagy amerikai versenytársait, a Dellt (33%) és a HP-t (20,3%), a legutóbbi negyedévben hármuk közül a Gateway érte el a legnagyobb növekedést a leszállított termékek tekintetében, 16 százalékot.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról