Szerző: Bodnár Ádám

2005. december 29. 11:47:38

Napi egymillió kamerás mobiltelefon talál gazdára

A tavalyi 225 millió után idén mintegy 365 millió kamerás mobiltelefon értékesítése várható -- becsli az IC Insights piackutató vállalat. Tavaly az összes eladott mobiltelefonok 34 százaléka tartalmazott fényképezőgépet, idén azonban már 45 százalékuk.

[HWSW] A tavalyi 225 millió után idén mintegy 365 millió kamerás mobiltelefon értékesítése várható -- becsli az IC Insights piackutató vállalat. Tavaly az összes eladott mobiltelefonok 34 százaléka tartalmazott fényképezőgépet, idén azonban már 45 százalékuk.

Jövőre a kamerás telefonok forgalma eléri a 475 millió darabot, 2007-re a 600 milliót, 2008-ra pedig a 780 milliót. Három év múlva az összes értékesített mobiltelefon 68 százalékában lesz kamera. 2009-ben már 910 millió kamerás telefon értékesítése várható, az összes eladott készülékek több mint háromnegyedével lehet majd fényképezni.

Látványos javulás várható a kamerás telefonok által készített képek minőségében is. 2002-ben a digitális fényképezőgépet tartalmazó mobilelefonok túlnyomó többsége még csak 0,3 megapixeles felbontású volt, ma már akár 7 megapixeles kamerás telefont is vásárolhat az, aki meg tudja fizetni a Samsung SCH-770 közel 1000 dolláros árát. Az IC Insights előrejelzése szerint a 2009-ben eladott kamerás mobiltelefonok 95 százaléka már nagyfelbontású képeket készít.

A kamerával felszerelt készülékek először Japánban jelentek meg és terjedtek el, az IC Insights jelentése szerint 2002 és 2005 között az országban 27 százalékkal nőtt az eladott mobiltelefonok száma, de a kamerás készülékek forgalma eközben több mint kétszeresére nőtt. Az idén Japánban 52 millió mobilelefon értékesítése várható, ebből 47 millió daab tartalmaz kamerát.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 17:30

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.