Szerző: Ady Krisztián

2005. december 21. 14:50

Újabb sokmilliós bírságot kapott a T-Mobile Magyarország

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa 15 millió forintos bírságot vetett ki a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt.-re, mert a társaság nem teljesítette a piacelemzési eljáráshoz kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettségét és ezzel hátráltatta a Tanács munkáját. A Tanács egyben kötelezte a T-Mobile-t, hogy 2006. január 5-ig teljesítse az adatszolgáltatást.

[HWSW] A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa 15 millió forintos bírságot vetett ki a T-Mobile Magyarország Távközlési Rt.-re, mert a társaság nem teljesítette a piacelemzési eljáráshoz kapcsolódó adatszolgáltatási kötelezettségét és ezzel hátráltatta a Tanács munkáját. A Tanács egyben kötelezte a T-Mobile-t, hogy 2006. január 5-ig teljesítse az adatszolgáltatást.

A Tanács a 2005. évi piacelemzési eljáráshoz kapcsolódóan a mobil végződtetési díjak költségalapúságának biztosítása érdekében kezdte meg egy úgynevezett alulról építkező, hosszútávú előremutató különbözeti költségmodell (BU-LRIC) kidolgozását. Az NHH a munka megkezdéséről, valamint annak céljáról tájékozta a szolgáltatókat és együttműködésüket kérte, hogy a modell minél nagyobb mértékben tükrözhesse az egyes szolgáltatókra jellemző sajátosságokat.

Miután a T-Mobile az együttműködésre vonatkozó kérést nem teljesítette, a Tanács októberben két alkalommal adatszolgáltatásra kötelezte, de a szolgáltató a Tanács határozatait továbbra sem teljesítette. A Tanács ilyen esetben az Elektronikus hírközlési törvény vonatkozó előírása szerint legfeljebb a szolgáltató előző évi nettó árbevételének 0,05 százalékára rúgó, de legkevesebb 100 ezer forintos bírságot szabhat ki. A Tanács mérlegelve a cselekmény súlyát, 15 millió forintos bírság kivetéséről döntött.

Az NHH alig egy hónappal ezelőtt 150 millió forintos bírság megfizetésére kötelezte a T-Mobile-t, mivel a szolgáltató tényleges nagykereskedelmi összekapcsolási átlagára a hatóság számításai szerint magasabb volt a Tanács által júliusban meghatározott szintnél. A T-Mobile Magyarország Rt. nem fogadta el a bírságra vonatkozó határozatot és bírósághoz fordult.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról