Szerző: Bodnár Ádám

2005. december 16. 10:50

Rekordbevétellel zárta az évet az Adobe

Messze túlteljesítette az elemzői várakozásokat az Adobe Systems, a vállalat az Acrobat és a Creative Suite szoftverek sikerének köszönhetően 38 százalékkal növelte negyedéves nyereségét. A cég egyúttal azt is közölte, hogy a Macromedia integrációjának részeként meg kell váljon dolgozóinak mintegy 10 százalékától, legalább 650 embertől.

[HWSW] Messze túlteljesítette az elemzői várakozásokat az Adobe Systems, a vállalat az Acrobat és a Creative Suite szoftverek sikerének köszönhetően 38 százalékkal növelte negyedéves nyereségét. A cég egyúttal azt is közölte, hogy a Macromedia integrációjának részeként meg kell váljon dolgozóinak mintegy 10 százalékától, legalább 650 embertől.

A december 2-án zárult negyedik pénzügyi negyedévben az Adobe 510,4 millió dolláros rekordforgalom mellett 156,3 millió dollár, részvényenként 31 cent nettó eredményt könyvelhetett el, messze túlteljesítve az elemzői várakozásokat. A Reuters Estimates által megkérdezett piaci szakértők átlagosan 507 millió dollár bevételt és részvényenként 29 cent profitot vártak. Egy évvel korábban a vállalat 429,5 milliós bevételről és 113,5 milliós nyereségről számolt be.

Demo
Az Adobe közölte, hogy távozik a cégtől Murray Demo pénzügyi igazgató. A szakember személyes okokkal indokolta döntését, elmondása szerint több időt kíván a családjával tölteni. Az utódának keresését már megkezdte a cég.
A vállalat a jelenlegi, első negyedévre is igen erős előrejelzést tett közzé, a cég 630-660 milliós forgalmat és részvényenként 13-16 cent profitot vár, a most kezdődött pénzügyi évre pedig 2,7 milliárd dollár bevételt és 74-82 cent közötti részvényenkénti eredményt remél. Elemzők ezzel szemben 549,8 millió dolláros első negyedéves és 2,3 milliárd dolláros éves forgalmat prognosztizáltak. A most véget ért pénzügyi évet az Adobe 1,99 milliárd dolláros rekordbevétellel zárta.

A fenti eredmények még nem tartalmazzák a Macromedia felvásárlásának hatásait, ugyanis az a tranzakció a negyedév vége után zárult le. Az Adobe összesen mintegy 3,4 milliárd dollárt fizetett a Macromediáért.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról