Szerző: Budai Péter

2005. december 12. 12:15

Windowsos pénztárgépek a világ összes McDonald's éttermében

A Microsoft és a McDonalds gyorsétteremlánc megállapodást kötöttek, hogy a következő egy év során valamennyi McDonalds étteremben átállnak a Microsoft Windows XP Embedded technológiáján alapuló, új generációs értékesítési rendszerre (point-of-sale, POS).

[HWSW] A Microsoft és a McDonald's gyorsétteremlánc megállapodást kötöttek, hogy a következő egy év során valamennyi McDonald's étteremben átállnak a Microsoft Windows XP Embedded technológiáján alapuló, új generációs értékesítési rendszerre (point-of-sale, POS).

A McDonald's megállapodás része a Microsoft múlt évben bejelentett "Smarter Hospitability" (Okosabb vendéglátás) kezdeményezésének, melyben kifejezetten vendéglátóipari vállalatokat próbálnak megggyőzni, hogy a lehetőségekhez képest a legjobban kihasználják meglévő informatikai infrastruktúrájukat, hogy a vendégek és vásárlók számára kényelmesebb lehessen az éttermek látogatása.

Jó referencia a Microsoftnak

A McDonald's saját állítása szerint a legnagyobb étteremlánc a világon: mintegy 119 országban van jelen több mint 30 ezer üzlettel, melyekben egyetlen nap alatt közel 50 millió vásárlót szolgálnak ki. A Microsoft számára különösen nagy fontossággal bír, hogy egy ekkora ügyféllel sikerült megállapodásra jutnia, hiszen ha a gyorsétteremlánc egyre növekvő igényeinek sikerül megfelelnie saját POS megoldásával, akkor várhatóan a többi értékesítéssel foglalkozó áruházlánc is érdeklődhet a technológia iránt.

A Microsoft POS megoldása már jónéhány európai és ázsiai étteremben tesztüzemben működik. Információink szerint Budapesten is folyik a rendszer tesztelése, ráadásul éles közegben a Westend City Centerben található McDonald's-ban. Amint a tesztidőszak sikeresen lezárul, az étteremlánc fokozatosan, valamennyi üzletébe telepíteni fogja a windowsos technológiát.

Kezdeti nehézségek

Az első visszajelzések alapján a Budapesten üzemelő rendszer tesztelése nem mentes a technikai buktatóktól. Gyakran előfordul, hogy lassítja a mindennapi munkát a rendszer néhol lassú, néhol nem megfelelő működése. Ehhez azonban hozzá kell tenni, hogy általában a tesztidőszakok alatt derül ki, ha valami nem megfelelően lett kialakítva az informatikai infrastruktúrát tekintve, és az átképzés ideje alatt az étterem alkalmazottai is több hibát véthetnek, mint általában. A tesztidőszak tanulságaiból kiindulva a többi étteremben már felkészültebben, és biztosabb háttérrel vághatnak neki a bevezetésnek.

A Windows XP Embedded-alapú rendszerek és a rájuk épülő POS alkalmazás előnye, hogy lényegesen csökkenti a betanuláshoz szükséges időt és költségeket, valamint egyszerűbbé teszi az eszközök és a szoftverek karbantartását, és a különféle külső eszközökkel történő integrációt.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról