Szerző: Bodnár Ádám

2005. december 1. 12:47

Akár 30 százalékra is emelkedhet jövőre a hazai internet-penetráció

Áresés, a piac tisztulása és az IP-technológia újításainak megjelenése lesz a jellemző 2006-ban az internetszolgáltatási piacra -- véli ifj. Lengyel Tibor, a TVnet Kft. vezetője.

[HWSW] Áresés, a piac tisztulása és az IP-technológia újításainak megjelenése lesz a jellemző 2006-ban az internetszolgáltatási piacra -- véli ifj. Lengyel Tibor, a TVnet Kft. vezetője.

Lengyel szerint a hazai internet-penetráció a jelenleg becsült 18-20 százalékos értékhez képest jövőre minden bizonnyal eléri a 21-22 százalékot, ha azonban az 512 Kbps-os ADSL-hozzáférés havidíja már 2006-ban a négyezer forintos lélektani határ, a betárcsázós előfizetési díjak alá csökken, a penetráció akár a 30 százalékot is elérheti.

Az internet-felhasználók számának emelkedését új szolgáltatások megjelenése is fokozza. A koaxiális kábelen szolgáltató cégek egy része már elindította triple play (hang, internet és tévéműsor egy kábelen) szolgáltatását, az ezen kínált VoIP telefonszolgáltatás ingyenes beszélgetést tesz lehetővé az előfizetők között. "Úgy gondolom, hogy a Triple Play szolgáltatáshoz a jelenleg alkalmazott ADSL sávszélességet legalább 4 Mbps-re kell megnövelni" -- mondta Lengyel.

A cégvezető szerint jövőre folytatódni fog a piac konszolidációja, amelyre nagy szükség is van. Jelenleg 186 internetszolgáltató található az országban, ami abszurd a piac méretéhez képest. Lengyel úgy véli, a hazai piacon összesen mintegy tíz internetszolgáltatónak lenne helye, amelyek megfelelő tőkeerejükkel hamar be tudnák vezetni az új szolgáltatásokat. A TVNet vezetője saját cégének piaci részesedését 6-7 százalékosra becsüli.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról