Szerző: Bodnár Ádám

2005. december 1. 10:12

Azonosságkezeléssel foglalkozó céget vett a HP

A Hewlett-Packard bejelentette az identitáskezelési megoldásairól ismert Trustgenix felvásárlását. A Trustgenix úgynevezett azonosság-federációs szoftvereket fejleszt, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára hogy egy belépéssel több weboldalt is elérhessenek anélkül, hogy újra be kelljen jelentkezniük. Az ilyen megoldások iránt elsősorban a távközlési szolgáltatók, a pénzügyi szervezetek, valamint a közigazgatási intézmények érdeklődnek.

[HWSW] A Hewlett-Packard bejelentette az identitáskezelési megoldásairól ismert Trustgenix felvásárlását. A Trustgenix úgynevezett azonosság-federációs szoftvereket fejleszt, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára hogy egy belépéssel több weboldalt is elérhessenek anélkül, hogy újra be kelljen jelentkezniük. Az ilyen megoldások iránt elsősorban a távközlési szolgáltatók, a pénzügyi szervezetek, valamint a közigazgatási intézmények érdeklődnek.

A várhatóan egy hónapon belül lezáruló tranzakció értékét a felek nem hozták nyilvánosságra. A Trustgenix akvicízióval a HP tovább kívánja erősíteni OpenView felügyeleti és menedzsment-mefoldásainak körét. Szeptemberben a HP két céget is megvett, amelyek felügyeleti termékei szintén az OpenView eszközök során gyarapítják majd.

Szintén a HP szoftvereivel kapcsolatos hír, hogy lemondott tisztségéről Nora Denzel, a vállalat szoftverrészlegének igazgatója. A cég szóvivője szerint Denzel személyes okokból távozik a HP-tól, utódának megtalálásáig Todd DeLaughter, az OpenView termékekért felelős vezető veszi át a eladatait. Denzel 2000 óta dolgozott a HP-nál, korábban a Legato Systemsnél töltött be vezető pozíciót.

A HP szoftverekért felelős divíziója az elmúlt években folyamatosan veszteséges volt, a legutóbbi negyedévben azonban története során először profitot tudott felmutatni. Az üzletág 11 százalékkal 311 millió dollárra növelte bevételét, az üzemi eredménye pedig 27 millió dollárt tett ki, szemben a tavalyi 7 milliós veszteséggel.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról