Szerző: Bodnár Ádám

2005. december 1. 13:03

Oracle: arccal a kis- és középvállalatok felé

Az Oracle magyarországi ERP-bevételeinek már egyharmada származik a kis- és középvállalati szektorból. Hazánkban az Oracle által elfogadott definíció szerint körülbelül 6-8 ezer kis- és középvállalat tevékenykedik, ezek közül 3-4 ezer az Oracle potenciális ügyfele.

[HWSW] Az Oracle magyarországi ERP-bevételeinek már egyharmada származik a kis- és középvállalati szektorból. Hazánkban az Oracle által elfogadott definíció szerint körülbelül 6-8 ezer kis- és középvállalat tevékenykedik, ezek közül 3-4 ezer az Oracle potenciális ügyfele.

Az Oracle másfél éve kezdett a kis- és középvállalati szektor meghódításába saját termékével, a Magyarországon Pénzügyes néven ismertté vált megoldásával. A PeopleSoft januári akvizíciója óta az Oracle a JD Edwards EnterpriseOne termékkel is jelen van a KKV-piacon. Az összeolvadás óta a JD Edwards termékek értékesítése megugrott, az idei év második félévében kétszer annyi eladásra került sor, mint az előző év hasonló időszakában.

E két termék révén mára az Oracle saját becslése szerint mintegy 15 százalékos piaci részesedést szerzett a saját célcsoportjában, az 1 milliárd forint feletti árbevételű középvállalatok körében. Oracle-termékeket elsősorban azok a cégek választanak, akiknek összetettebb igényeik vannak, illetve korábban már rendelkeztek valamilyen megoldással, amit kinőttek, vagy nem találtak megfelelőnek.

"A hazai piacra általánosan jellemző, hogy a 2005-ös évben az EU támogatások felhívták a figyelmet az ERP beszerzések előnyeire és szükségességére, és lendületet adtak a kis- és középvállalati vásárlásoknak. Azonban az elbírálás és folyósítás nehézkessége lassítja a döntési folyamatot" -- mondta Major Gábor, az Oracle Hungary üzleti alkalmazások igazgatója.

A vállalat azt prognosztizálja, hogy a kis- és középvállalati szektor számára informatikai megoldásokat szállító cégek körében a közeljövőben Magyarországon is erős konszolidáció fog lezajlani, és csak néhány jelentős szállító marad a piacon. Ezért a szektor beruházás előtt álló vállalatai számára fontos, hogy olyan rendszert vásároljanak, amelynek támogatása hosszú távon biztosított.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról