Szerző: Bodnár Ádám

2005. november 29. 11:28

Jól muzsikál a hazai piacon a Fujitsu Siemens

A Fujitsu Siemens hazai leányvállalata az elmúlt félévben 20 százalékkal növekedő értékesítési volument és 10 százalékkal emelkedő árbevéltelt könyvelhetett el. A cég hat hónap alatt összesen több mint 30 ezer számítástechnikai eszközt értékesített.

[HWSW] A Fujitsu Siemens hazai leányvállalata az elmúlt félévben 20 százalékkal növekedő értékesítési volument és 10 százalékkal emelkedő árbevéltelt könyvelhetett el. A cég hat hónap alatt összesen több mint 30 ezer számítástechnikai eszközt értékesített.

Európa legnagyobb informatikai eszközgyártójának hazai leánya az idén tovább erősítette második helyezését a magyar számítástechnikai piacon. Poros Gábor ügyvezető igazgató elmondta, hogy a cég piaci részesedése Magyarországon valamennyi szegmenst tekintve meghaladta a 10,6 százalékot, legnagyobb mértékben a mobil eszközök forgalma növekedett, a legnagyobb felvevő piacot ebben az időszakban a magyar kis- és középvállalatok adták.

Az otthoni piacra szánt notebookok iránti kereslet az év eleje óta fokozatosan növekszik. A harmadik negyedévben értékesített 5200 laptoppal a Fujitsu Siemens már a piac több mint 53 százalékát uralta, ami a megelőző év azonos időszakával összevetve csaknem 8 százalékos piacrész növekedésnek felel meg. Az otthoni asztali gépek szegmensében is a Fujitsu Siemens vezeti az eladási listát 12,9 százalékos részesedéssel, de a professzionális szegmensben is 10 százalék feletti a cég részesedése. Jelentősen növekedett a szerverek forgalma, a piaci részesedés itt 5,2 százalékos.

Az anyavállalat ugyanebben az időszakban 12 százalékkal növelte árbevételét, amely így 2,87 milliárd euróra emelkedet. A Fujitsu Siemens adózás előtti eredménye 33 százalékos növekedéssel elérte a 27 millió eurót. A hat évvel ezelőtt alapított európai számítástechnikai fejlesztő és gyártó vállalat a következő időszakban továbbra is a nyereséges növekedést tűzte ki céljául. Ennek a célnak az eléréséhez elsősorban Közép-Európa országaira összpontosít, és hasonlóképpen a célkeresztben van a Közel-Kelet és Dél-Afrika is. A magyar vállalat számára mindez további forgalom- és létszámbővülést tesz lehetővé.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról