Szerző: Ady Krisztián

2005. november 23. 15:15

Csak jövőre lesznek kaphatók a fizikai gyorsítókártyák

[Clubic.com] Az eredetileg 2005 nyarára, majd később az ünnepi szezonra ígért fizikai gyorsítókártyák továbbra is késnek: az ASUS szerint legkorábban 2006 tavaszán, februárban lesznek kaphatók az AGEIA PhysX lapkáira épülő gyorsítókártyák. A tajvani vállalat ráadasul nem fűz túl nagy reményeket ehhez a termékhez, a korlátozott kompatibilitás miatt csak limitált példányszámban lesznek elérhetők.

[Clubic.com] Az eredetileg 2005 nyarára, majd később az ünnepi szezonra ígért fizikai gyorsítókártyák továbbra is késnek: az ASUS szerint legkorábban 2006 tavaszán, februárban lesznek kaphatók az AGEIA PhysX lapkáira épülő gyorsítókártyák. A tajvani vállalat ráadasul nem fűz túl nagy reményeket ehhez a termékhez, a "korlátozott kompatibilitás" miatt csak limitált példányszámban lesznek elérhetők.

Az AGEIA chipje, a világ első PPU-ja (physics processing unit) tehermentesíti a processzort és segítségével a jelenleginél jóval részletesebb fizikai modellek hozhatók létre. A fizikai társprocesszorok megjelenése legalább olyan hatással lehet a játékokra, mint annak idején a grafikus gyorsítók elterjedése. A grafikus chipek a programok látványvilágát forradalmasították, a fizikai chipek a programok valószerűségét emelhetik egy teljesen új szintre, eddig sosem látott effekteket létrehozva.

Az első fizikai gyorsítókártyák becslések szerint 199-299 dolláros áron lesznek kaphatók, a játékosoknak tehát a méregdrága processzor és a csúcskategóriás videokártya mellé újabb alkatrészt kell beszerezniük a PC-jükhöz, ha az elérhető legnagyobb teljesítményre vágynak. Kérdés, vajon mennyien lesznek hajlandók tízezreket kiadni a fizikai gyorsítóchipért. Hogy a PhysX megéri-e az árát, az leginkább a chipet támogató játékokon múlik.

Az AGEIA már megállapodott az Unrealt fejlesztő Epic Games-szel és a több népszerű szoftvert kiadó Ubisofttal arról, hogy következő generációs szoftvereik már támogatni fogják a PhysiX processzort. Az Epic ígérete szerint az új Unreal motor harmadik verziója már együttműködik a PhysX-szel. A Futuremark nemrég jelentette be, hogy a 3DMark teljesítménymérő alkalmazás következő változata is képes lesz kiaknázni a fizikai gyorsítók képességeit.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról