Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Ingyenesen hívható a hangposta a T-Mobile előfizetéses ügyfeleinek

Ady Krisztián, 2005. november 16. 15:41
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

A T-Mobile új akciójának köszönhetően az előfizetéses ügyfelek számára 2006. április 30-ig teljesen ingyenes lett a hangposta használata. Az egyébként is belépési és havidíj nélkül biztosított hangpostában hagyott üzenetek egész nap díjmentesen hallgathatók meg.

[HWSW] A T-Mobile új akciójának köszönhetően az előfizetéses ügyfelek számára 2006. április 30-ig teljesen ingyenes lett a hangposta használata. Az egyébként is belépési és havidíj nélkül biztosított hangpostában hagyott üzenetek egész nap díjmentesen hallgathatók meg.

Az üzenetekről a rendszer az eddig megszokott módon, ingyenes SMS-ben értesíti a postafiók tulajdonosát. A hangposta szolgáltatást a T-Mobile ügyfelei egyetlen díjmentes SMS elküldésével bekapcsolhatják, elegendő, ha a +HANGPOSTA kódszót elküldik a 1230-as számra.

Korábban vihart kavart

A T-Mobile hangposta szolgáltatásával kapcsolatosan tavasszal számos kritika fogalmazódott meg, a T-Mobile ügyfeleit hívók sérelmezték, hogy a vállalat nem figyelmeztet a felhasználó elérhetetlenségére. A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata szerint a T-Mobile, illetve a rivális Vodafone gyakorlata gazdasági erőfölénnyel való visszaélésnek minősült.

A két szolgáltató az előfizetői felé irányuló sikertelen hívásokat úgy végződtette az ügyfél hangpostájában, hogy a hívó fél nem kapott tájékoztatást arról, hogy az előfizető nem érhető el, csak azt vette észre, hogy a hangposta szövege hallható, és ezzel együtt a díjszámlálás elindult.

A GVH szerint jogsértő kivitelezésnek köszönhetően azoknak is meg kell fizetni a hangposta szolgáltatás hívásának díját, akik egyébként nem szándékoztak a hangposta szolgáltatást igénybe venni, azaz üzenetet hagyni.

A Versenytanács szerint a gyakorlat tisztességtelen többletbevételt eredményezett a mobilszolgáltatók számára és egyben indokolatlan többletfizetési terhet rótt a más hálózatokból hívást indító előfizetőkre is. Ezért a jogsértő magatartás folytatását a GVH megtiltotta, és a határozat végrehajtására 90 napos haladékot adott a T-Mobile-nak, majd később a Vodafone-nak is, ugyanakkor bírságot nem szabott ki.

A T-Mobile a Vodafone-hoz hasonlóan a többféle műszaki megoldás közül a sípszó bevezetését tartotta a legjobbnak, csupán az üzenet rögzítése előtt elhangzó sípszót követően kezdődik el a hívó fél számára a számlázás, így elegendő idő marad arra, hogy megszakítsuk a hívásunkat, ha nem akarunk üzenetet hagyni.