Szerző: Ady Krisztián

2005. november 15. 12:24

Komplett látogatói analízis a Google-től: elindult az ingyenes Google Analytics

Újabb korábban fizetős -- 499, majd 199 dolláros havidíjú -- szolgáltatást tett ingyenesen elérhetővé a Google: a Google Analytics a vállalat által felvásárolt Urchin Software Corporation webelemző technológiáját emelte át. A Google Analytics komplett látogatói analízist, weboldal-elemzést készít az oldalba beillesztett kód segítségével. A szolgáltatás havi 5 millió oldalletöltésig bárki számára ingyenesen elérhető, a Google AdWords rendszerét használók számára pedig ezt a korlátot is eltörölték.

[HWSW] Újabb korábban fizetős -- 499, majd 199 dolláros havidíjú -- szolgáltatást tett ingyenesen elérhetővé a Google: a Google Analytics a vállalat által felvásárolt Urchin Software Corporation webelemző technológiáját emelte át. A Google Analytics komplett látogatói analízist, weboldal-elemzést készít az oldalba beillesztett kód segítségével. A szolgáltatás havi 5 millió oldalletöltésig bárki számára ingyenesen elérhető, a Google AdWords rendszerét használók számára pedig ezt a korlátot is eltörölték.

A Google Analytics számlánként akár 50 különböző weboldal figyelését is lehetővé teszi, melyekről gyűjtött adatokból több mint 80 riportot, elemzést lehet összeállíttatni az ingyenes szolgáltatás segítségével. A Google a webelemző szolgáltatást elsősorban AdWords reklámszolgáltatásához ajánlja -- melyet teljes mértekben integráltak az Analytics-szel --, de bármely más kampány teljesítményét is mérhetjük a szolgáltatás segítségével.

A weboldalak statisztikáit Secure Socket Layer (SSL) technológiával titkosítva továbbítják számunkra a webböngészőn keresztül, de a Google ugyanígy védi a látogatók adatait is, a vállalat semmilyen azonosításra alkalmas adatot nem szolgáltat ki a weboldalak felhasználóiról. A riportokhoz és elemzésekhez általunk engedélyezett külső felhasználók is hozzáférhetnek, a Google Analytics menedzseléséhez viszont mindenképpen Google Számla kell, például egy Google Mail postafiók.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról