Szerző: Bodnár Ádám

2005. október 24. 15:39

A hazai vállalatok egyre többször vásárolnak az interneten

Növekszik azon cégek aránya, akik valamilyen formában részt vesznek az elektronikus kereskedelemben -- állapítja meg a GKI Gazdaságkutató, a T-Mobile Magyarország és a Sun Microsystems Magyarország közös felmérése. Az internetkapcsolattal rendelkező, legalább 5 főt foglalkoztató vállalatok 27 százaléka rendelt meg, míg 15 százalékuk értékesített terméket vagy szolgáltatást 2004-ben az interneten keresztül, 2005-ben ez az arány 33 és 20 százalékra emelkedett.

[HWSW] Növekszik azon cégek aránya, akik valamilyen formában részt vesznek az elektronikus kereskedelemben -- állapítja meg a GKI Gazdaságkutató, a T-Mobile Magyarország és a Sun Microsystems Magyarország közös felmérése. Az internetkapcsolattal rendelkező, legalább 5 főt foglalkoztató vállalatok 27 százaléka rendelt meg, míg 15 százalékuk értékesített terméket vagy szolgáltatást 2004-ben az interneten keresztül, 2005-ben ez az arány 33 és 20 százalékra emelkedett.

A pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás szektor cégei 2004-ben az átlagosnál nagyobb arányban használták az internetet termékek vagy szolgáltatások megrendelésére mint a többi szektorban működő vállalatok. Interneten keresztüli megrendeléseket 2004-ben a feldolgozóipar, illetve a szállítás, raktározás, posta, távközlés szektorokban tevékenykedő cégek az átlagosnál nagyobb, az építőipari cégek pedig átlag alatti arányban kaptak.

Az internetes beszerzések összes beszerzésen belüli aránya az érintett cégek 38 százalékáál kevesebb volt mint 1 százalék és csak 13 százalékánál volt magasabb, mint 10 százalék. Az értékesítés esetében ugyanezek az arányok 23, illetve 24 százalék voltak. Az internetes beszerzéseket végző cégek 58 százaléka úgy gondolja, hogy a következő évben nem változik majd az internetes beszerzéseinek aránya. A válaszadók 38 százaléka számít kismértékű, 3 százaléka pedig jelentős növekedésre.

Az interneten is értékesítő cégek közel fele szerint a következő 12 hónapban nem várható az internetes értékesítések összes árbevételen belüli változása, 42 százalékuk viszont az arány kismértékű emelkedésére számít.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról