Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

A K750 és a W800 a Sony Ericsson két sikerterméke

Bodnár Ádám, 2005. október 17. 14:00
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Nyilvánosságra hozta negyedéves pénzügyi mutatóit a Sony Ericsson. A szeptember 30-án zárult időszakban a vállalat 2,05 milliárd eurós bevétel mellett 104 millió euró nettó eredményt ért el, míg egy évvel korábban 1,67 milliárdos bevételt és 90 milliós nyereséget könyvelhetett el. A leszállított mobiltelefonok száma a negyedévben elérte a 13,8 milliót, ez 29 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.

[HWSW] Nyilvánosságra hozta negyedéves pénzügyi mutatóit a Sony Ericsson. A szeptember 30-án zárult időszakban a vállalat 2,05 milliárd eurós bevétel mellett 104 millió euró nettó eredményt ért el, míg egy évvel korábban 1,67 milliárdos bevételt és 90 milliós nyereséget könyvelhetett el. A leszállított mobiltelefonok száma a negyedévben elérte a 13,8 milliót, ez 29 százalékos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest.

A vállalat tovább növelte a marketing- és kutatás–fejlesztési tevékenységre fordított beruházásait, ezzel alapozva meg a termékválaszték további kiterjesztését. A cég szerint a K+F jó befektetés, hiszen a Sony Ericsson most kezdi learatni a korábbi fejlesztéseinek gyümölcseit, mind a nemrégiben a hazai piacon is megjelent K750, mind pedig a W800 Walkman-telefon rendkívül sikeresnek bizonyultak a vevők körében. A Gartner piackutató vállalat jelentése szerint piaci premierjük után mindkét termékből hiány alakult ki, a vásárlók valósággal elkapkodták őket az üzletekből.

"A negyedik negyedévben, a W800 sikere után, három új Walkman telefont (W550, W600 és W900) dobunk piacra" -- nyilatkozta Varga Mihály, a Sony Ericsson közép-kelet európai marketing menedzsere. A Strategy Analytics becslése szerint a Sony Ericsson körülbelül 1 millió Walkman telefont fog értékesíteni az év végéig. A W800 szállítását augusztusban kezdte meg a Sony Ericcson, belső információk szerint ennél sokkal magasabb értékesítési számot megcélozva.

A Sony Ericsson azt is közölte, hogy a negyedév során eladásai a piaci növekedést felülmúló ütemben bővültek, vagyis a cég piaci részesedést vett el a versenytársaktól. A Gartner második negyedéves adatai szerint a japán-svéd vegyesvállalat 6,2 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett, amivel a Nokia, a Motorola, a Samsung és az LG mögött az ötödik a gyártók versenyében.

Mivel a harmadik negyedévben a mobiltelefonok piaca a vártnál gyorsabban bővült, a vállalat 760 millió darabra növelte a 2005-ös globális piaci előrejelzését.