Szerző: Ady Krisztián

2005. október 3. 09:22

Hamarosan eltűnnek a piacról a Siemens mobiltelefonok

Matthew Szulik
Clemens J. Joos
[HWSW] Október 1-jével megkezdte működését a BenQ Mobile, a BenQ Corporation vezeték nélküli kommunikációval foglalkozó üzletága, amely tartalmazza a Siemens mobiltelefonos divízióját, amelyet a BenQ nemrég vásárolt fel.

A BenQ Mobile elnök-vezérigazgatója Clemens J. Joos, a Siemens Mobile korábbi elnöke lesz, az új cégnél az elnöki tisztet pedig Jerry Wang, a BenQ Corp. marketingért felelős alelnöke tölti be. "Nagyon örülünk annak, hogy olyan társulási formát találtunk, amely ötvözi a két partner erősségét, és ezzel a lehető legjobb kiinduló helyzetet teremti meg az új szervezet számára" -- hangsúlyozta Clemens Joos, a BenQ Mobile vezérigazgatója. A BenQ Mobile tervei szerint működésének első teljes pénzügyi évében már el fogja érni a nyereségküszöböt, később pedig pozitív eredménnyel működhet tovább.

A Siemensre is támaszkodva

A BenQ Mobile célja, hogy a mobilkészülék-piac egyik meghatározó szereplője legyen. Az új vállalat működése a sikeres anyacégekre támaszkodik. A müncheni központú BenQ Mobile mintegy 6,7 ezer alkalmazottat foglalkoztat világszerte kutatás-fejlesztési, tervezési, értékesítési, marketing, szállítmányozási és vevőszolgálati területeken. Jerry Wang elmondta, hogy a munkatársak mintegy 5 százalékától meg kívánnak válni az elkövetkező év során.

A BenQ a hálózati digitális termékek (többek között LCD televíziók, monitorok, mp3-lejátszók, digitális fényképezőgépek, projektorok és optikai tárolóegységek) gyártásában tett szert vezető szerepre, és indult gyors növekedésnek. A Siemens stílusos formatervezésével, minőségi termékeivel és a szolgáltatók igényeire szabott telefonjaival vívott ki elismerést. A Gartner Dataquest adatai szerint a Siemens Mobile globális piaci részesedése jelenleg 5,2 százalék, amellyel a világ mobiltelefon-gyártóinak rangsorában a hatodik helyen áll.

Régi-új név

A Siemens európai és latin-amerikai piacokon megszerzett előkelő piaci pozíciója a BenQ ázsiai piacokon betöltött erős szerepével kiegészülve tökéletes alapot nyújthat a BenQ Mobile nemzetközi márka megteremtésére. A licencmegállapodás értelmében a BenQ Mobile öt évig használhatja a Siemens márkanevét, de a vállalat nem titkolt célja, hogy a Siemens nevet minél hamarabb a sajátjával váltsa fel. Azokban az országokban, ahol a BenQ ismeretlen mobilpiaci szereplő, a készülékek továbbra is Siemens márkanévvel kerülnek piacra, amelyet később felválthat a BenQ Siemens, végül legkésőbb 2010-ben a BenQ embléma. Az első BenQ Siemens márkájú készülékek jövőre jelennek meg.

A Siemens 1986 óta van jelen a mobiltelefon-piacon, azonban a cég sosem tudta elérni kitűzött célját, hogy a legnagyobb gyártók közé kerüljön. Az utóbbi évek során a cég folyamatosan vesztett piaci részesedéséből és egyre több veszteséget termelt. A megelőző évben a Siemens Mobile vesztesége 500 millió eurót tett ki. A mobiltelefonos részleg leválasztásával kapcsolatos költségek 350 millió euróra rúgnak -- jelentette be korábban a német cég.

Távol-keleti megmentők

A vállalat vezetése tavasszal többször kinyilvánította azon szándékát, hogy eladja a mobiltelefonos részleget, azonban sokáig nem sikerült vevőt találni rá. A bizonytalanság csak rontotta a Siemens Mobile helyzetét, a szolgáltatók elfordultak a Siemens készülékektől. A Siemens korábbi tervei szerint 15 új mobiltelefonnal jelentkezett volna az idén.

Az utóbbi időben számos bajba jutott európai mobiltelefon-gyártó sietett a Távol-Keletre segítségért. Az Ericsson a Sonyval kötött szövetséget, a hálózati berendezésekre szakosodott Alcatel pedig az elmúlt hónapban adta el mobiltelefon-gyártó üzletágát a kínai TCL Groupnak.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról