HWSW

Olcsóbb telefonokon töri a fejét a Samsung

[Korea Times/Chosun Ilbo] A Samsung Electronics, a világ harmadik számú mobiltelefongyártója stratégiai váltás lehetőségének jeleit mutatja. A dél-koreai elektronikai óriás korábban kizárólag a mobilpiac felső szegmensére koncentrált, a Nokia és Motorola világpiaci előretörése azonban arra kényszerítheti a vállalatot, hogy belépjen az olcsóbb készülékek piacára is.

[Korea Times/Chosun Ilbo] A Samsung Electronics, a világ harmadik számú mobiltelefongyártója stratégiai váltás lehetőségének jeleit mutatja. A dél-koreai elektronikai óriás korábban kizárólag a mobilpiac felső szegmensére koncentrált, a Nokia és Motorola világpiaci előretörése azonban arra kényszerítheti a vállalatot, hogy belépjen az olcsóbb készülékek piacára is.

A fejlődő piacok szemszögéből

A mobiltelefon-divízióért felelős elnök, Lí Ki-té a múlt heti 4G Forum alkalmával elhintette annak lehetőségét, hogy a Samsung figyelmet fordít majd a piac alsó felére is. Mint elmondta, az olcsó telefonok jelentik a világpiac 60 százalékát, és ezt nem hagyhatják figyelmen kívül. Lí Hozzátette, ez nem jelenti azt, hogy a prémium telefonok háttérbe szorulnának.

A Samsung szóvivője a Korea Times megkeresésére elmondta, hogy az elnök megjegyzései arra vonatkoztak, hogy szükség van a fejlődő országok piacainak meghódítására is. "Egy 90 dolláros telefon középkategóriás ketyere a világpiacon. Mindazonáltal olyan országokban, mint Kína vagy India, a modell majdnem elsőosztályú termék. Lí úgy értette, azoknak az országoknak a szemszögéből prémium telefonokat fogunk értékesíteni."

Szakértők szerint a Samsung kényszerből mozog, ugyanis piacrészesedése folyamatosan csökken a riválisok olcsóbb modelljei sikerének hatására. Kim Kjoung-mo, a Mirae Asset elemzője a koreai napilapnak elmondta, a Nokia és Motorola alsókategóriás modelljei a Samsung kárára is terjeszkedtek, árban alákínálva a vállalat készülékeinek. "Most a Samsung komolyan veszi az olcsóbb piacot" -- mondta Kim.

A Strategic Analytics kutatócég adatai alapján az idei második negyedévben a Samsung átlagos eladási ára volt a legmagasabb a vezető gyártók között, miközben piaci részesedése zsugorodott. A 170 dolláros átlagos ár magasan a Nokia 130 vagy a Motorola 145 dolláros mutatója felett van. A vezető Nokia ebben az időszakban 1,7 százalékponttal 32,9 százalékra, a Motorola 1,6 százalékponttal 18,3 százalékra növelte részesedését, míg a Samsung 14,2 százalékról 13,2 százalékra esett vissza.

Kettétörik a piac?

Az elkövetkező időszakra elemzők és iparági szakemberek azt jelzik előre, hogy a mobiltelefonok piaca kétpólusúvá fog válni, ahogyan a középen található termékvonalak vagy az alsóbb kategóriák, vagy a felsőkategória felé mozognak, a vállalat döntésétől függően. A gyártók és beszállítóik erőfeszítései vagy a költségek drasztikus leszorítására, vagy a funkciók gazdagítására irányulnak.

A Philips olyan megoldást dolgozott ki, amelynek segítségével 20 dollárnál, tehát 4 ezer forintnál is olcsóbban előállítható készülékek is megvalósíthatóvá válnak, és a Motorola is 40 dolláros modelleket készül bemutatni. Az LG szerint a középen található modellek vagy költségprésbe kerülnek, vagy újabb funkciókkal bővülnek, mint például mp3-lejátszás, videorögzítés.

A cikk adatai:
//www.hwsw.hu/hirek/29725/olcsobb-telefonokon-tori-a-fejet-a-samsung.html
Író: Bizó Dániel (bizo.daniel kukac hwsw.hu)
Dátum: 2005. szeptember 09. 13:14
Rovat: eco@tech