Szerző: Bodnár Ádám

2005. augusztus 31. 11:43

Duplázott az Acer

Megduplázta nyereségét az Acer, amely látványosan növelte PC-eladásait. A tajvani cég a június 30-án véget ért negyedévben 2,27 milliárd tajvani dollár (~70 milló amerikai dollár) nyereséget ért el, szemben a tavalyi év azonos időszakában realizált 1,01 milliárd dollárral. A bevétel harmadával emelkedett és 65,7 milliárd tajvani dollárt tett ki.

[HWSW] Megduplázta nyereségét az Acer, amely látványosan növelte PC-eladásait. A tajvani cég a június 30-án véget ért negyedévben 2,27 milliárd tajvani dollár (~70 milló amerikai dollár) nyereséget ért el, szemben a tavalyi év azonos időszakában realizált 1,01 milliárd dollárral. A bevétel harmadával emelkedett és 65,7 milliárd tajvani dollárt tett ki.

A negyedév során az Acer 2,03 millió személyi számítógépet adott el, 60 százalékkal többet mint egy évvel korábban -- áll az IDC által közzétett piackutatási adatokban. A második negyedévben a teljes PC-piac 46,57 millió darabot tett ki, vagyis az Acer részesedése mintegy 4,4 százalékos volt. A vállalat a Dell, a HP és a Lenovo (IBM) mögött jelenleg a negyedik legnagyobb PC-szállító a világpiacon.

A tajvani cég elsősorban Ázsiában és Európában rendelkezik erős piaci pozíciókkal, de elemzők szerint az Egyesült Államokban is egyre nagyobb részesedést szerez, elsősorban a noteszgépek szegmensében. Az IDC múlt heti jelentése szerint a közép-kelet európai régióban az Acer a második legnagyobb PC-gyártó. A Goldman Sachs szerint az Acer az amerikai notebook-picon már 2,9 százalékos részesedéssel rendelkezik de az év végére minden bizonnyal 3 százaléknál is többet szerez.

"A cég európai sikerei mögött nem kis részben az áll, hogy ott az Acer külföldi vállalat, amely külföldi vállalatokkal áll szemben" -- véli Roger Kay, az IDC elemzője. Ebben a környezetben az Acer egyenlő alapokon áll szemben az olyan amerikai cégekkel, mint a Dell, a Hewlett-Packard és az IBM. "Ezzel szemben az USA-ban az Acer a rendkívül erős pozíciókkal rendelkező hazai versenytársakkal néz szembe" -- tette hozzá.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról